Cadiz is helemaal leuk..... Morgen weer! - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Cadiz is helemaal leuk..... Morgen weer! - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Cadiz is helemaal leuk..... Morgen weer!

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

15 September 2011 | Spanje, El Puerto de Santa María

Hola allemaal,
Vandaag zijn we met de catamaran naar Cadiz geweest. Ja niet zo'n ding als je bijv in de cariben ziet, meer zoiets als de veerboot bij Texel ofzo haha. Maar was toch een lekker tochtje zo op t bovendek, kop in de wind enzo. Eenmaal daar aangekomen merkten we al snel dat deze stad heel wat meer klasse had dan waar wij zitten (puerto de santa maria). Mag ook wel want de kamers kosten er ook meer dan t dubbele van wat wij betalen. De stad ziet er keurig uit, schoon, alles netjes onderhouden, leuke winkeltjes, mooi strand etc etc. Vanaf de haven moesten we t stadje recht doorsteken om bij t strand te komen en dat was bepaald geen straf. Los van een poepchagrijnige ober maar daar we waren ook zo weer weg bij die tent. Vervolgens ons tussen de Spanjaarden geïnstalleerd (toeristen zijn er hier niet veel, blij toe). Voor degenen die t nog niet weten: Spanjaarden gaan met hun hele hebben en houden dus incl picknicktafel, stoeltjes, koelboxen, zooitje krijsende kinderen met buggy's etc etc op een kluitje zitten. Aangezien we ook graag in de schaduw wilden zitten op t heetst van de dag moesten we dus wel tussen deze kermis gaan zitten. Ach het went zullen we maar zeggen. Na t bakken nog even gewinkeld. Martijn nog een leuk desigual shirt gekocht (Spaans merk waar je in nl flink voor betaalt). Hij helemaal blij ;-) ik wacht nog ff tot malaga. Scheelt weer gesleep. Afijn op internet nog even een leuk restaurantje opgezocht die ook nog, heel handig, vlakbij de haven ligt. Nou we hebben er zo ontzettend lekkere tapas gegeten, niet normaal. Ik was zowaar een beetje tapas moe na elke dag tapas eten maar dit waren culinaire hoogstandjes. Binnen no time waren die bordjes leeg en was de tinto de verano (soort sangria) weggespoeld. Morgen gaan we hier dus zeker weer eten :-) nadat we de boel behoorlijk snel naar binnen hadden gewerkt (ook vanwege de tijd) zijn we snel richting de haven gelopen. De laatste boot gaat namelijk om 22.00 en we moesten ook nog kaartjes kopen. Nou je zal misschien denken..... Die Spanjaarden letten niet zo op tijd.... Manama, manana..... Ahum niet dus! 22.45 aankomst haven, 22.47 kaartjes gekocht..... 22.50 aan boord..... 22.51..... Hup boot weg Huh?????? Te vroeg???? Dat kan toch niet in Spanje? Wij blij dat we t ruim hadden genomen hadden, die boot wacht echt niet! Gelukkig hadden we nog een plan B namelijk de laatste bus om 22.10 maar dat was toch allemaal lastiger geworden. Nu dus net in hotel aangekomen. Hadden geen zin meer om hier nog in t stadje te hangen. Zeker niet nu we de sfeer van Cadiz hebben geproefd. Morgen dus nog wat eerder weg :-) zaterdag naar Tarifa. Tot dan!

Hasta la pasta!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl l

  • 15 September 2011 - 21:18

    Jeanitha Renes:

    Klein foutje met de tijden gemaakt. Moest natuurlijk 21.45; 21.47; 21.50 en 21.51 zijn ;-)

  • 16 September 2011 - 07:46

    Dounia:

    Wat leuk zo om zo allemaal te lezen! :-)
    was echt een beetje aan t meegenieten toen ik het aan t lezen was... Het klink in ieder geval beregezellig! en ik ben hartsikke jaloers op al die tapas die jullie naar binnen werken, héerlijk!!!geniet er maar van..
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 35337

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: