(Surf) Paradijs - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu (Surf) Paradijs - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

(Surf) Paradijs

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

19 September 2011 | Spanje, Tarifa

Holla!

Als je met de bus aankomt in Tarifa, dan krijg je het idee, dat het enige wat je hier kunt doen kite-surfen is...
Tot aan de oude binnenstad zie je alleen maar kite-Surf winkeltjes!
Maar er is veel meer!

De eigenaresse van ons hotel (midden in het middeleeuwse stads centrum) had net zo goed bij het vvv kunnen werken! We kregen een plattegrond en nog een en nog een en folders, niet normaal!
Restaurants te over... Helemaal goed.
Een gezellige drukte van jewelste en meer dan genoeg activiteiten!

Gisteren zijn we als eerste gaan walvissen spotten in de straat van Gibraltar, een trip van ruim 3 uur...
Eerst kwamen we in een school blauw gestreepte dolfijnen terecht, niet een paar, nee honderden en honderden! Met baby dolfijntjes, echt waar zelfs de stoerste botte hark krijgt er een: ah wat schattig moment van!
Daarna door naar de Marrocaanse kust...
Daar waren nl pas nog orca's gezien.
Ze zitten daar vanwege de tonijn, die vinden ze lekker! Tonijnen zwemmen alleen veel te hard en dus kunnen ze ze niet vangen, dus wat doen de orca's?
Die laten de marrocaanse vissers de tonijn vangen, om ze dan voor de helft op te eten voordat de visser de vis goed en wel in zijn bootje heeft! Slim he? ;-)
Je kunt wel raden dat die vissers niet blij zijn met de orca's, want alles wat overblijft is de kop... En een hele tonijn levert iets van € 1000 op , op de markt...

We hadden dus een kleine kans om ze nog te zien, want eigenlijk was het orca seizoen al voorbij.
Niet alles wat je in het water ziet is wat het lijkt, we zagen nl een vin boven water uit steken, die vin wiebelde heen en weer.... Een haai was het dus niet!
Het was een Mola-mola oftewel een maanvis, volgens mij zijn die dingen redelijk zeldzaam?
In ieder geval.... Orca's!

We hebben ze gezien, 4 stuks , een mannetje, twee vrouwtjes en een jonkie!
Aan het eind van de trip hadden we ook nog de mazzel om grienden te zien, die zijn blijkbaar erg territoriaal en de orca's zaten in hun territorium...
Een machtig en bijzonder spectakel!

Op foto's zullen jullie nog moeten wachten, want dat was niet te doen met de camera die wij bij ons hebben...
Uiteraard hebben we een nederlands stel ontmoet, waarvan zijn hobby natuur-fotografie is en die foto's zijn fenomenaal!
Die foto's krijgen we gemaild , dus even geduld...

Maar er is hier dus nog veel meer te doen!
Dus blijven we hier wat langer, zodat we ook nog kunnen gaan paardrijden op het strand (als Jeanitha met mij mee gaat walvis kijken, dan ga ik met haar paardrijden!) en een dag-excursie naar Tanger Marroco ...

Hasta luego!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl