Bijna naar huis - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Bijna naar huis - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

24 September 2011 | Spanje, Málaga

Hallo allemaal,
Nog even snel een laatste verhaal vanuit ons chique hotel in Malaga. Donderdag zijn we met de bus van Tarifa naar Malaga gegaan. Ons hotel hier was helemaal chique de friemel en dat hebben we gemerkt toen we aankwamen. Bij de deur merkten we al hoe bekakt het hier eigenlijk is want een zeer net gekleed Spaans stel keek ons enigszins met afgrijzen aan, zo van "wat moet dat gepeupel hier?". We liepen gewoon stug door waar de receptiemensen ons aankeken van "die zitten hier vast verkeerd, komen de weg of de prijs vragen en als ze de prijs horen rennen ze gillend weg". Op hun allervriendelijkst zeiden ze "hello" waarop ik in rap Spaans zei dat we gereserveerd hadden op de naam Renes uit Nederland. We zullen het gezicht dat de receptionist daarop trok niet snel vergeten haha. Dat hadden ze ff niet zien aankomen. De vrouw naast hem sprong zenuwachtig van t ene op t andere been en fluisterde iets van "hebben ze echt gereserveerd?". Ze kon t blijkbaar niet geloven. Ja toch wel mevrouwtje, ondanks dat we hier niet binnen komen wandelen in een Gucci-pak en een Chanel-jurkje ;-) De kamer was natuurlijk een balzaal met een grote badkamer met ligbad. Kortom helemaal goed om de laatste dagen te vertoeven. Die eerste dag hebben we niet veel meer gedaan. Nog even lekkere tapas gegeten in een peipklein maar extreem populair tapasbarretje (rijen voor de deur). We moesten dus even een pitstop maken en eerst wat tapas in een ander barretje om de hoek naar binnen werken. Uiteindelijk terug gekomen, toch een plekje bemachtigd en heerlijk gegeten.

Volgende dag lekker uitgeslapen en gaan shoppen want het was bewolkt en t ging zowaar ook nog regenen. Huh wat zullen we nou beleven? We hoorden trouwens dat dit de enige regendag was van de hele zomer, hebben wij dat haha. Het shoppen was nog een hele belevenis op zich. Bij de Zara vond ik een leuk jurkje die wel aan ging maar niet meer uit, hellup!!! Er zat geen rits in en ook geen rek. Martijn bij me in het hokje gekropen en de geluiden die vervolgens uit het hokje kwamen hebben de mensen buiten vast doen denken dat er hele spannende dingen gebeurden in dat hokje. Was ook wel zo maar dan anders haha. Na heel wat verwoede pogingen floepte ik uiteindelijk uit het jurkje met een rood verhit hoofd en een verrekte schouder. Wat een gedoe! Het Eva-Longeria-look-a-like meisje wat bij de paskamer stond sleepte vervolgens het ene na het andere jurkje voor me aan. Het voelde alsof ik een persoonlijke styliste bij me had. Echter alle jurkjes hadden hetzelfde probleem, erin prima maar eruit.... schatje.... hellup!!! Vriendelijk hebben we het maar uitgelegd, we voelden ons bijna schuldig dat we niets kochten na al haar pogingen het ultieme jurkje te vinden. Maarre verder zijn we wel geslaagd hoor. Martijn heeft er een nieuwe favoriete winkel bij: Desigual. Ook bekend in Nederland maar hier heel wat goedkoper aangezien het Spaans is. Verder nog t een en ander gekocht waaronder paar mooie laarzen. Schoenen zijn hier nu eenmaal een stuk goedkoper :-)

We gaan nu nog even naar het winkelcentrum hier om de hoek. Nog even een beetje de tijd doden. Naar het strand is zo´n gedoe op de laatste dag dus we pakken wel een terrasje. En dan is er weer een einde gekomen aan ons Andalusie-avontuur. Kunnen we de volgende reis gaan uitvogelen haha. Ik heb Martijn al stiekem een beetje lekker gemaakt voor Azie ;-)

Hasta pronto!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl