Koud vandaag..... 30 graden ;-) - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Koud vandaag..... 30 graden ;-) - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Koud vandaag..... 30 graden ;-)

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

11 September 2011 | Spanje, Sevilla

Hola vanuit een warm Sevilla!
Maar eerst nog even terug naar de Sierra Nevada waar we gebleven waren. Het hotel zat dus echt in the middle of nowhere. Vandaar dus ook de verbaasde blik van het receptie-meisje toen we zeiden dat we geen auto hadden. Gelukkig was de kamer verder prima en het eten ook (ze dachten waarschijnlijk dat je honger als een paard had want je kreeg enorme porties). Overigens kregen we een erg Tiroler-wintersport-gevoel bij deze plek. Alles was in de sfeer van skieen dus veel hout en opgezette dieren. Toch wel apart als je net uit een warm Granada komt ;-) De eerste dag hebben we niet zoveel gedaan, beetje de boel verkend enzo. Volgende dag besloten we om maar eens een flink stuk te gaan wandelen. Beneden in de vallei lag een leuk wit dorpje (ja die ene die vlakbij zou zijn maar dus 10 km naar beneden lag haha). Dus op naar de toeristeninformatie, kaartje geregeld en afzakken maar. We zouden met de taxi weer naar boven gaan want die zouden ze daar vast wel hebben (er was tenslotte ook een bushalte). Komen we daar in dat dorpje aan..... echt dood, helemaal niets oeps. Maar gevraagd naar een restaurant want het zag er zo doods uit dat we al zo´n gevoel hadden dat we het hele dorp door moesten spitten. Gelukkig zijn we in een heel goed restaurant beland, waar ook alle locals een beetje zaten te bieren enzo ;-) heerlijk gegeten en toen maar eens naar een taxi gevraagd. Euuuh ja die hebben we hier niet..... o jee en nu? Weer 10 km omhoog klimmen zagen we niet zitten (spierpijn!!!) dus ik heb maar met mn allerliefste glimlach gevraagd of ze iemand kenden die toevallig naar boven moest. Gelukkig wilde de vrouw van t restaurant ons tegen een geringe vergoeding weer naar boven brengen met de auto. Mazzel dus! De volgende dag hadden we zo´n last van onze kuiten dat we lekker aan het zwembad zijn gaan liggen en verder niet veel hebben gedaan. Los van babbelen met de mensen van Ford en Citroen want wat bleek? Ons hotel had een garage aan de achterkant waardoor het een uitstekende uitvalsbasis was voor deze mensen om ongezien allerlei prototypes te testen. We hadden ze al ingepakt en wel voorbij zien scheuren maar nu bleken ze gewoon in de garage te staan. Best interessant!

Volgende dag.... inpakken en wegwezen.... we hadden t wel weer gezien.... Sierra Nevada is mooi hoor maar dan wel met auto want anders zit je echt gevangen in je hotel en ´s avonds is er helemaal niets te doen. Gelukkig hadden we een hele aardige taxi chauffeur. Heb de hele tijd met hem zitten babbelen. Hij trok even een boekje open over hoe slecht de Spaanse economie was en dat was toch wel even heel anders dan wat wij op tv zien. Erger dan je denkt dus. Eigenlijk gewoon heel triest.... we hebben m maar een dikke fooi gegeven.

Na 3 uurtjes treinen (luxe treinen overigens dus was goed te doen) kwamen we aan in Sevilla. Onderweg zagen we op t info scherm de temperatuur al stijgen bij het naderen van Sevilla maar toen we uitstapten voelden we t pas echt, 37 graden, hallo zeg dat waren we niet gewend puf puf. Vervolgens taxi genomen naar t hotel want we werden niet wijs uit het bussysteem en lopen was te ver. Ons pension is klein en onze kamer en badkamer helemaal, maar we zitten op een toplocatie. Bovendien is de eigenaresse supervriendelijk en legde ze ons van alles uit. Sevilla is een ontzettende gezellige stad, veel sfeer, leuke tapasbarretjes etc etc. Vooral ´s avonds komt de stad tot leven want overdag is het te heet en houden ze volgens mij allemaal siesta (logisch!). Maar goed, we moesten eerst even wat dingetjes doen zoals boodschappen en op zoek naar een wasserette want na 1 week was t wel nodig. Na wat gezoek kwamen we uiteindelijk bij de Corte Ingles (soort Bijenkorf, mega groot hier) terecht die ook een stomerij had. De vrouw achter de balie was zichtbaar gecharmeerd van Martijn haha. Het was erg grappig om naar te kijken en ze werd er helemaal nerveus van. Gelukkig maakte ze een mooi prijsje voor ons want we hadden natuurlijk lang niet genoeg om die enorme trommels te vullen en je betaalt dus per trommel (a normaal 10 kilo was ofzo). Ow Martijn wil t even overnemen want die verveelt zich een beetje naast me door al mn getyp haha.

Goed, hallo dan!
Maak even een sprongetje terug in de tijd, hou je vast!
We zitten dus in die luxe trein van Granada naar Sevilla. Ik had zowaar genoeg beenruimte, heerlijk dus :-) ware het niet dat er een groepje meiden voor ons zat waarvan er eentje 3 uur lang heeft zitten ouwehoeren. Ze hield dr klep gewoon niet dicht. Aangekomen in Sevilla zijn we direct naar het hotel gegaan waar inderdaad dat lieve oude vrouwtje ons een kaart gaf en vertelde waar wat te doen was. Wij op pad.... van dat geflirt in de Corte Ingles had ik niets door want tja ik spreek geen Spaans al viel me wel op dat die vrouw erg veel naar me glimlachte (was ze nou met me aan het flirten terwijl Jeanitha naast me stond?, brutaal!).

We maken weer een sprongetje.... we hadden net kaartjes gekocht voor een flamengo show die volgens Tripadvisor (voor de niet-kenners: een reissite) de beste moest zijn. Daarna wilden we eten in een tapasbarretje die volgens Tripadvisor.... ja de beste moest zijn ;-) Vol goede moed gingen we richting het barretje de kaart in de hand dus ik dacht wat kan mij gebeuren? Goed.... niet alle straatjes staan op de kaart dus wat overkomt mij? Ik verdwaal en moet Jeanitha laten vragen waar we heen moeten.... ik schaam me dood. Had ik al verteld dat ik blij ben dat Jeanitha Spaans spreekt? ;-) Dus m.b.v. Jeanitha en wat lieve oude vrouwtjes op een bankje hebben we uiteindelijk het barretje gevonden en heerlijk gegeten.

Tussensprong Jeanitha: Martijn moest even wennen aan deze typische tapasbar waar de obers als een idioot door mekaar heen rennen, schreeuwen tegen mekaar, het overvol is en je dus aan de bar moet eten etc. Als een verwilderd schaap keek ie om zich heen hahaha. Heb maar rustig uitgelegd, schatje dit is normaal, je went er nog wel aan ;-)

Dankjewel schatje voor deze verheldering.... was al voor schut dat ik verdwaald was en bedankt!

Volgende dag:
Ben wat eerder opgestaan dan Jeanitha want ik wilde de was weer ophalen (1,5 uur is iets vroeger toch?). Even langzaam wakker geworden buiten. Hele levensverhaal van een zwerver aangehoord, begreep er alleen niets van. Naar de Corte Ingles gelopen maarrr bonnetje vergeten voor de was. Flirten hielp niet want het vrouwtje van de avond ervoor was er niet. Toen maar terug naar de kamer, lekker ontbeten, was gehaald en klaar om de stad eens echt te verkennen.

Jeanitha:
Zo dit verhaal wordt nu echt heel lang dus we gaan er maar een eind aan breien. Gisteren overdag hebben we alle bezienswaardigheden bekeken en lekker rondgestruind in de stad. Beetje tapas eten, snagria drinken, heel vervelend hoor haha. ´s Middags even mn neef Ronnie gebeld die hier in de buurt woont met zn Spaanse vriendin. Hij komt ons zo halen, gezellig! ´s Avonds op zoek naar een tapasbar in de buurt van de flamengo show en zowaar eentje gevonden die echt helemaal super was. Heerlijk gegeten dus! De flamengo show vond plaats in de Barrio de Santa Cruz. Om een vergelijking te maken, zoiets als de Jordaan in Amsterdam. Kortom, echt Spaans dus. Het was in 1 woord fantastisch!!! 2 uur lang genoten van een hele mooie show. Met een flinke hoeveelheid sangria achter onze kiezen van t eten en de show zijn we maar terug naar het hotel gesukkeld en als een blok in slaap gevallen. Nu dus even snel de eriespagina updaten en dan wachten op Ronnie en Lourdes. Nou tot in Jerez de la Frontera (gaan we morgen heen)!

Saludos,

Martijn en Jeanitha

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 35314

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: