Deel 2 - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Deel 2

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

07 September 2011 | Spanje, Sierra Nevada

Zo batterij weer opgeladen dus kunnen weer verder typen. Waar waren we gebleven? O ja bus naar Granada. Ging allemaal prima. Eenmaal aangekomen moesten we natuurlijk nog overstappen op de bus naar ons hotel. Bleek dat we een lijn moesten hebben die ongeveer de meest gebruikte is in Granada. Sta je dan met je backpack in een overvolle stadsbus, lekker proppen dus haha. Ons hotel lag iets buiten de stad maar was dus prima te bereiken met het Ov. Zelfs de toeristenbus (ja zo'n openlucht dubbeldekker geval) stopte er. Spullen gedropt en op naar de stad. Had namelijk een Arabisch badhuis in m'n lonely planeten zien staan en dat leek me een mooie afsluiter na ons bezoek aan de alhambra de volgende dag. Bovendien was t ook wel handig om onze kaartjes alvast te halen want anders zouden we heel lang in de rij moeten staan. Helaas bleek het Arabisch badhuis bijna onvindbaar. Kaartjes wel geregeld, nog een beetje rondgehobbeld in de stad, toch maar kaarten gekocht voor die toeristenbus (2 dagen geldig dus scheelde ons ook weer buskaartjes van t hotel naar de stad) en tot slot lekker tapas gegeten. Gelukkig mochten we van de vriendelijke man van t hotel op z'n pc kijken en hebben we kunnen bellen naar t badhuis om te reserveren (hadden nog een goede aanbieding ook!). Natuurlijk ook even uitgevogeld hoe we er moesten komen ;-)

Volgende dag vroeg opgestaan want we hadden om 9 uur gereserveerd (niet zo druk en niet zo heet). Alleen 1 klein probleempje..... De bus kwam niet :-( dan maar lopen, gelukkig lag t hotel niet te ver ervan af. We moesten nog opschieten ook toen we aankwamen. Ze hebben namelijk voor een bepaald gedeelte een tijdslot. M.à.w niet iedereen kan er tegelijk in dus ze doen t in ploegen vandaar de gereserveerde tijd. De volgende ploeg stond al te wachten oeps. Brutaal als we zijn langs de meute gelopen naar de bewaker tegen wie ik met m'n liefste glimlach zei "ja bus kwam niet, lopen blabla". Hup poortje open, wij binnen pfoe gelukkig. Vervolgens hebben we daar onze ogen uitgekeken. Ik had t 8 jaar geleden al een keer gezien (blijft prachtig) maar Martijn kon niet meer ophouden met fotograferen haha. Gelukkig was t die dag niet al te heet dus t was allemaal goed te doen. Rond een uur of 2 hadden we t wel gezien dus teruggelopen naar de stad, broodje gegeten op plaza nueva (net zo bekend als dam in A'dam zeg maar) en op naar t badhuis om te betalen. We hoefden pas om 22.00 maar zo werkte de aanbieding. Na al dat geloop waren we toch wel een beetje moe dus een tukkie doen was geen overbodige luxe. Even terug naar t hotel dus zzzzzzzz daarna terug naar de stad voor weer wat overheerlijke tapas met sangria en daarna op naar t badhuis. We waren maar met 6 personen in totaal dus lekker rustig. Was ook niet echt groot dus kwam mooi uit. Waren wat warme en koude baden in oosterse stijl, wel mooi maar t fijnste was toch wel de massage die erbij in zat. Lekker hoor, wat een verwennerij. Kopje oosterse thee erna en dan stap je helemaal rozig weer naar buiten. We hebben dan ook heerlijk geslapen ;-). Volgende dag maar eens aan de man van de receptie gevraagd hoe we bij t hotel in de sierra nevada moesten komen. Als in welke buslijn moeten we hebben? Ja het hotel ligt iets buiten t dorp maar dat liepen we wel geen probleem. Maarrrrrr het lag ff iets anders, iets buiten t dorp bleek 10 km te zijn met een hoogteverschil van zo'n 300 meter oeps. Taxi genomen dus, dankzij Pepe nog voor een goede prijs. De taxi chauffeur scheurde als een idioot door de bergen. Ik greep me aan alles vast om niet door de taxi geslingerd te worden maar lekker snel waren we er wel ;-) later meer over ons sierra nevada avontuur..... Heb een lamme vinger van t typen op m'n telefoon. Tot laters!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 07 September 2011 - 12:59

    Fred:

    Hey hey, jullie zijn dus iets eerder op vakantie gegaan als dat ik dacht.
    Ik hoop dat je mijn smsje nog hebt gekregen. Toen ik "nog een paar dagen" las zat ik in de Oekraine.

    Ik wens jullie een hele fijne vakantie en als ik het zo lees is dat aardig aan het lukken.

    Groetjes Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 35327

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: