Heerlijk relaxen in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Heerlijk relaxen in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Heerlijk relaxen in Hoi An

Door: Martijn en Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

08 November 2013 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,
We zitten momenteel nog in Hoi An en vermaken ons prima. Zoals gezegd zijn we met de taxi vanuit Hue hierheen gekomen; samen met Niels en Fie, het Nederlandse stel dat we in Hue ontmoet hadden. Normaal gesproken is het 2,5 uur rijden, maar we hebben onderweg nog wat mooie plekjes bezocht.

Toen we aankwamen in Hoi An hadden we direct al zoiets van "ja dit is het". De sfeer, onze homestay, alles eigenlijk. Linh (de eigenaresse) vroeg ons wat we hierna gingen doen en toen we zeiden dat we naar Nha Trang gingen trok ze een heel vies gezicht. Er zitten heel veel Russen, het is er duur en allemaal hoogbouw (a la Benidorm) zei ze. We legden uit dat we in Hue al naar het kantoor van Vietnam Airlines waren gegaan om onze vlucht te veranderen maar dat dat heel duur werd. Maarre Linh is niet voor 1 gat te vangen dus hup bellen, regelen etc. Dankzij haar hebben we al het geld van ons oude ticket terug gekregen en hebben we een nieuw ticket geboekt (nog 2 stoelen over voor een super aanbieding, het heeft zo moeten zijn).

Onze homestay is echt prachtig, we hebben een leuk terras en alles ligt in een mooie tuin. Linh heeft ons al met van alles en nog wat geholpen. We vinden haar geweldig! :-)

Verder hebben we hier niet veel gedaan. De eerste dag hebben we het stadje verkent wat een combi is van de Efteling en Volendam haha. Anders kunnen we het niet uitleggen, het heeft in ieder geval heel veel sfeer. We zijn nog naar het strand gefietst (we doen hier alles op de fietsen van de homestay) en tijdens wat regenbuien hebben we gezellig geborreld met Niels en Fie die inmiddels alweer weg zijn. Ook nog lekker gegeten op de markt tussen de locals, helemaal leuk!

Gisteren hebben we een kookles van Linh gehad. Eerst met zn drieen op de fiets naar de markt (waar geen toerist te bekennen was en Martijn nogal na gestaard werd vanwege z'n lengte haha) en daarna koken in de keuken van de homestay. Heerlijk en veel gegeten en daarna maar even een middag tukkie gedaan want vakantie vieren is soms best vermoeiend ;-)

's Avonds kwamen we Marc nog tegen in de stad. Een Spanjaard uit Barcelona die we de avond ervoor hadden ontmoet (samen met z'n vriendin) in een restaurant. We besloten samen te eten en nog een borrel te pakken. Vanavond spreken we weer af, gezellig. Kan ik mooi m'n Spaans oefenen ;-)

O ja we hadden hier ook nog gekeken in een winkel met handgemaakte spullen die door gehandicapten gemaakt zijn. Ik sprak 1 van de verkoopsters aan en liet m'n kaartje zien. Ze vertelde me dat ik een mail moest sturen, wat ik deed maar geen reactie. Gisteren dus aan Linh gevraagd of ze even kon bellen, maar het kwam erop neer dat ze nogal arrogant zijn en daar had ik helemaal geen zin in. We gaan straks de stad in, foto's maken en Linh zei dat ze dan kon helpen met het vinden van mensen die de producten ook kunnen maken. Lang leve Linh! :-)

Zondagochtend heel vroeg vliegen we naar Nha Trang waar we dan twee nachten blijven. Lekker tussen de Russen zitten ;-) Na ja we zien wel, we maken er altijd wel wat van. De aanbieding was voor zondag vliegen anders hadden we er 1 nacht van gemaakt,maar we vinden het prima zo.

Kortom, het gaat nog steeds allemaal goed. Ondanks dat het regenseizoen is hier in Centraal Vietnam valt het reuze mee met de regen, het eten is heerlijk, de mensen zijn aardig en we gaan zeker nog een keer terug naar Vietnam!

Tot de volgende keer vanuit het "Russen-kamp"! :-P

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.