Eerste dagen Siem Reap en Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Eerste dagen Siem Reap en Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Siem Reap en Angkor Wat

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

06 December 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hey allemaal,
Tijd voor het vervolg van mn verhaal. De eerste dag in Siem Reap heb ik eerst even lekker uitgeslapen en daarna ben ik op de fiets gestapt om Reko's hotel te zoeken. Die fiets is van het hotel en notabene ook nog gratis dus ja als echte Hollander moet je dan wel he ;-) Fietsen hier is niet anders dan fietsen in Utrecht of Amsterdam dus dat gaat allemaal prima. Bovendien gaat t verkeer in een slakkengangetje want we hebben geen haast (t is hier 35 graden puf puf). Dus gewapend met een kaart van de stad ben ik erop uit gegaan maar ik werd letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd haha. Uiteindelijk bleek het hotel van Reko best dichtbij te zijn maar hadik inmiddels wel heel Siem Reap doorgecrossed dus al heel wat sight seeing gedaan :-) 's Avonds nog even naar de night market gegaan. Ook op de fiets ja. Je had iedereen moeten zien kijken, wat doet die gekke toerist op een fiets 's avonds terwijl ik tussen t verkeer door sjeesde ;-) Nog niets gekocht daar, het was de hele tijd hellooooooooo miss, you want to buy somssingggggg best irritant af en toe. Dus hopla weer terug op de fiets naar mn hotel waar ik nog heel lang met een jongen van de receptie heb zitten praten. De mensen zijn hier echt arm en hij kwam ook uit een arme familie maar wilde echt wat van zn leven maken. Had gestudeerd, wilde nog Engels en Spaans leren en probeerde ook nog geld naar zn moeder en zusje te sturen zodat zij ook kon studeren. Zn zusje wil namelijk dokter worden. Voor alle duidelijkheid, hij verdient 45 dollar per maand en betaalt 30 dollar huur voor zn kamer. Hij had zn moeder al 3 maanden niet gezien want dat kon ie niet betalen (vader overleden). Ja daar zit je dan met je leuk betaalde baan, je koophuis, auto onder je kont, altijd te eten etc etc. Word je wel ff stil van dus.... En zo beleefd en netjes deze jongen, niet normaal. O ja en weekenden hebben ze hier niet, je krijgt hooguit 1 of 2 dagen in de maand vrij en als t zo uitkomt werk je gewoon 12 uur per dag, dat is normaal toink! Na ja na dit interessante gesprek gaan slapen. Ik had voor Reko een boodschap achter gelaten in haar hotel dus dat zou wel loslopen. Die dag was ik overigens ook naar de paardenranche gefietst net buiten de stad om te informeren voor een paardrij rit door het platteland voor de dag erna dus de volgende dag......

Heb ik een paardrij rit gemaakt wat echt heel mooi was. Even lekker weg uit die drukke stad. En was samen met een Franse meid die prima Engels sprak dus wel zo gezellig. Ik had alleen zoals altijd weer een ondeugend paard die Oraly's (die Franse) paard steeds in zn kont wilde bijten hahaha. Ik moest m steeds tegenhouden maar als ik 1 tel niet oplette..... juist ja.... zat ie weer aan die kont te knagen ;-) Bonny, de Australische instructrice was zo lief om wat foto's te maken dus die zet ik straks op mn Hyves. Op de terug weg zou ik langs Reko's hostel komen dus mooi moment om te checken of ze aangekomen was. Na ja zezat dus gezellig te kletsen met een stel Japanners daar en was die middag net aangekomen. Afijn ik werd direct uitgenodigd dus met de hele groep uit eten gegaan zoals gisteren verteld ;-) Daarna zijn we naar de night market gegaan wat veel makkelijker gaat als je met zn tweeen bent. We hebben allebei een hele gave tas gekocht van gerecycelde rijstzakken en ik nog een paar zilveren oorbellen. Daarna was mn geld op dus heel vervelend, we gaan zo weer :-)

Vandaag zijn we heeeeeeel vroeg naar Angkor Wat gegaan om de zonsopgang te zien. Hoe vroeg? Nou 4.15 op en 4.45 op de fiets naar Reko. Op de een of andere manier slapen mensen hier niet, tja altijd maar werken omdat ze zo arm zijn maar t was nog redelijk druk ook! Ik verwachtte geenkip op straat.... Die zonsopgang was in 1 woord fantastisch, echt supermooi. Uiteindelijk zijn we avan zonsopgang tot zonsondergang gebleven dus 12 uur! Morgen gaan we weer want tis zo immens groot dat je het niet allemaal in 1 dag kan zien. Maarre ik ga even de vele, vele foto's op Hyves zetten anders kom ik te laat voor mn eet-afspraak met Reko. Tot laterssss!!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 35333

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: