Salou/Chersonissos? - Reisverslag uit Tuban, Indonesië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Salou/Chersonissos? - Reisverslag uit Tuban, Indonesië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Salou/Chersonissos?

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

15 December 2010 | Indonesië, Tuban

Hallo allemaal,
Ja ik leef nog hoor. Er was alleen niet zoveel teveel vertellen dus vandaar even radiostilte ;-)

Zaterdag na de regenbui zijn Marieke en ik vol goede moed op de fiets gesprongen om tussen de rijstvelden te fietsen. We kwamen nog terecht bij een hotel in the middle of nowhere waar ze ons meer dan graag een kamer aan wilden smeren. Het was gebouwd in een hele bijzondere stijl zei de meneer, ja vergane glorie stijl dachten we haha. Wegwezen dus! Bovendien hing er een flinke zwarte wolk boven ons hoofd dus we moesten nog flink doorpeddelen ook. Helaas hebben we t niet gered en moesten we schuilen bij een of andere mini supermarkt waar allemaal oude Balinese mannetjes met 3 tanden voor de deur zaten. Mn buurman zat uitgebreid met me te flirten hahaha hellup!!! Dus zodra het droog was maar weer snel gaan fietsen. We waren de regen zo zat dat we onszelf maar even hebben laten verwennen met een facial en een pedicure :-) Daarna hapje gaan eten en toen waren we allebei zo moe dat Marieke en ik afscheid hebben genomen. Lekker mn bed ingedoken en de volgende morgen op naar Tuban/Kuta.

Ik had dus bewust Tuban gekozen onder het mom van dichtbij het vliegveld en een rustig dorpje niet midden in de chaos van Kuta maar er wel vlakbij. Nou niets is minder waar want Tuban is gewoon het verlengde van Kuta. Om jullie een beeld te geven van Kuta: alle jongeren die in Nederland naar Salou/Chersonnisos gaan zitten nu hier in de vorm van Australiers. Daarnaast zitten er ordinaire, veel te dikke Australische gezinnen. Ik zit letterlijk met open mond te kijken naar een vrouw bij het ontbijt die echt onwijs dik is en ontzettend veel vette rotzooi naar binnen werkt op dr nuchtere maag getver. Verder zijn er hier zoveel winkels dat je door de bomen het bos niet meer ziet en ik kan de woorden "taxi" en "massage" niet meer horen want zodra je je hotel uitloopt zit er om de 10 meter wel iemand die deze dingen roept.

Is t dan allemaal kommer en kwel hier? Welnee ik mag absoluut niet klagen, realiseer me maar al te goed dat het hier 30 graden is en in NLD maar 0 (jaja ik heb de wereldomroep op mn televisie). Bovendien heb ik een prima hotel met een mooi zwembad en een kamer met bad. Ze gaven me ook zonder problemen een andere kamer aangezien mn oude kamer tegenover een generator zat die om de haverklap aansloeg waardoor ik de eerste nacht wakker heb gelegen. Verder heb ik me maandagavond nog vermaakt met een Nederlands stel dat ik tegen kwam in een restaurant. Gezellig naar een bar gegaan met een reggae band, was helemaal leuk. Gisteren heb ik de hele dag geslapen, het was bewolkt, ik had hoofdpijn en was om de een of andere reden zo moe als wat.

Straks ga ik naar het strand (ook vlakbij mn hotel) want de zon schijnt weer. Kan niet zeggen dat ik heimwee heb hoor maar ik mis wel een beetje mn donkerbruine boterham met kaas. Hahahaha lekker burgerlijk he? Ik zal nog even wat foto's op Hyves zetten want ik loop inmiddels een beetje achter.

Doegggg

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 15 December 2010 - 02:06

    Jeanitha Renes:

    Eeeuhm fototoestel niet bij me dus foto's komen toch later oeps.

  • 15 December 2010 - 08:21

    Marianne:

    Hallo meissie,
    Het is nu aftellen... maar wat een regen het lijkt Holland wel maar dan 30 graden warmer.... oja, 23 dec. hebben we van Yard een Kerstuitje, gezellig!!! Geniet er nog even van en we zien je maandag weer, have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 35331

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: