Een beetje verliefd....... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Een beetje verliefd....... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Een beetje verliefd.......

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

09 December 2010 | Indonesië, Ubud

Haha ja jullie dachten zeker dat ik hier de ware tegen was gekomen ofzo..... gefopt! Ja ik ben wel een beetje verliefd maar dan op het prachtige eiland Bali want wat is het hier mooi.

Maar eerst even terug naar waar ik gebleven was. Eergisteren zijn Reko en ik nog een keer vroeg naar de tempels gegaan met de tuktuk (hadden een chauffeur voor 2 dagen). Helaas voelde Reiko zich niet zo lekker want er was iets niet goed met het eten van de vorige avond. Ik had bijna hetzelfde genomen dus ik blij zeg. We hebben het dus rustig aan gedaan. Dat vond ik helemaal niet erg want van zonsopgang tot zonsondergang tempels bekijken (dag ervoor) had me aardig opgebroken ondanks dat het de moeite waard was. We hebben zelfs nog een stuk door de jungle/het bos gelopen om een waterval te zien met daarom heen allemaal "gebeeldhouwde" figuren in de stenen. Helaas viel Reiko tijdens de afdaling recht voor over doordat ze struikelde over een wortel van een boom. Ik schrok me wezenloos maar ze zei dat het allemaal wel meeviel, de bikkel. Eenmaal weer terug in de stad had ze een ei op dr voet zitten en heb ik snel om een zak ijs gevraagd. Gelukkig kon ze nog lopen. Daarna terug naar mn hotel, afscheid genomen van Reiko en op naar t vliegveld. Ondanks dat Cambodja prachtig is met haar tempels vond ik het ook wel prima om weer te gaan. De mensen zijn zo arm hier en ze zijn hier zo vriendelijk dat het bijna op het slaafse af is. Soms krijg je daar een beetje de kriebels van. Het liefst zou je ze allemaal een huis en een zak met geld geven maar ja dat kan nu eenmaal niet.

Gelukkig stond er op het vliegveld in Bangkok al iemand van het hotel op me te wachten en was ik binnen 5 min. in het hotel en lag ik binnen 10 min knock out haha. Uitpakken was namelijk niet nodig want om 4.00 moest ik er al weer uit voor mn vlucht naar Bali oef. Ik heb dan ook bijna de hele vlucht liggen slapen, ik was kapot. Naast me zat een Amerikaan en ik vroeg hem waar ie straks heen ging en tadaaa ook naar Ubud, kwam dat even goed uit. Hij was marine bioloog ofzo en woonde in Ubud. Zn chauffeur stond dus al klaar. In de auto vertelde de chauffeur van alles over de cultuur van Bali wat echt super interessant was. Ik bleek op een bijzondere dag te zijn aangekomen want eens in het half jaar verdrijven ze de kwade geesten en dat was dus die dag. Alles was heel mooi versierd, iedereen liep in mooie kledij en ze hadden processies op straat met muziek etc. Kortom het kon niet beter. De mensen zijn hier heel spiritueel en geloven in allerlei geesten en energieen. Elke dag maken ze bloemenversieringen die ze dan bij hun kleine mini tempeltje leggen die vaak bij de ingang van het huis staat. Je moet een goed hart hebben enzo. Na ja ik vond het erg interessant. Overigens had ik verder geen intentie om verder met die Amerikaan op te trekken. Ik had er gewoon een vreemd gevoel bij. Niet dat ie gevaarlijk was hoor anders was ik nooit in die taxi gestapt maar hij was nogal smoezelig (zo'n type dat 1x in de week doucht en de hele week met dezelfde boxershort loopt getverdemme). Hoe kwam ik hierbij? Nou gezien zn inieminie rugzak die ie mee had genomen voor zn 10 dagen vakantie en verder dus niets! Bovendien liet ie me de helft betalen van de reguliere taxi prijs terwijl ik toch echt dacht dat ie zei dat die chauffeur bij zn werk hoorde en dus gratis was. Na ja helemaal zeker weten doe ik t niet en ik was sowieso beter af dan alleen een taxi nemen. Wel zielig als je iemand voor een tientje af gaat zetten dus ik maak me er verder ook niet druk om.

Het hotel hier is echt prachtig. Ik zit midden in de natuur aan de rand van het apenbos. Daar ben ik gistermiddag door heen gelopen en was zeker de moeite waard. Er staat namelijk een tempel en de Balinezen geloven dat de vele makaak aapjes die tempel beschermen. Ze zijn alleen super brutaal haha. Sta je een foto te maken van de tempel heb je in een keer zo'n apie op je hoofd zitten zo van hallo, heb jij nog iets te eten voor mij? Ik ga even lekker aan je haar trekken ;-) Aan de andere kant van het apenbos ligt het centrum dus ben nog even rond gaan lopen daar. Moest namelijk ook nog eten. Nou voor iedereen die naar Bali wil komen..... Neem een grote zak met geld mee! Niet omdat t zo duur is, integendeel, maar ik heb me echt staan vergapen aan de mooie dingen die ze hier verkopen, van kleding tot houtsnijwerk tot zilveren handgemaakte sieraden pffff.
Ik heb echt heerlijk gegeten in 1 van de restaurants daar. Was ik ook wel aan toe want het Cambodjaanse eten haalt het niet bij het Thaise en Indonesiscche eten.

Na het eten ben ik terug gelopen naar het hotel. Ja weer terug door het apenbos met mn zaklamp van het hotel in het pikkedonker. Ach het is niet echt een bos hoor. Allemaal netjes bestraat maar het was toch wel ff spannend haha. Daarna ben ik snel in mn grote bed gekropen en heb ik denk ik wel 12 uur geslapen! Ik was zo moe van het reizen, vroege opstaan en hele dagen in tempels wandelen dat ik even wat slaap in moest halen. Heb dan ook besloten om het hier lekker rustig aan te doen. Vanmiddag ga ik nog even shoppen en laat ik me in de watten leggen in een van de vele spa's. Verder gewoon rustig aan. Foto's volgen maar heb nu even mn camera niet bij de hand.

PS
1) Janine, helemaal hersteld van je virus? En wat las ik op je Hyves? Een nieuw appartement? Top! Tell me more!
2) Miertje leef je nog?
#) Buurman, hoe gaat t met mn zwarte monster? Gedraagt ie zich nog een beetje?

Groeten vanuit een fantastisch Bali! :-)

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 09 December 2010 - 07:55

    Marjon :

    ja dus bali is the place @!!! wow !!!

  • 09 December 2010 - 08:28

    Pauline:

    HI Jeanitha,
    goed plan geweest om Bali het laatst te doen. Kun je nu heerlijk chillen.
    Lekker rondwandelen tussen de rijstvelden of een scooter huren is ook leuk.
    Veel plezier jer laatste weekje.
    Veel groetjes!!!

  • 09 December 2010 - 19:11

    Marianne:

    Misschien kom je op Bali wel een leuke vent tegen, kun je samen het apenbos in :-) Geniet er nog maar van want bij ons is alles koud en nat. Oja, ben je al bruin??? Veel plezier! Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 35347

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: