Regenseizoen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Regenseizoen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Regenseizoen

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

11 December 2010 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,
Tja t regent hier pijpestelen dus je moet wat om de tijd te doden. M.a.w. achter t internet gekropen om weer een verhaaltje te schrijven. Ondanks de regen vermaak ik me nog steeds prima. Op de eerste dag werd ik op straat aangesproken of ik hier een goed hotel wist. Ik hoorde echter een accent en ja hoor Nederlands haha. Sterker nog, Marieke woont in Utrecht en werkt in Nieuwegein (Antonius Ziekenhuis) en ik dus andersom. Zo zie je maar weer, de wereld is klein. Na ja eerst een hotel voor haar geregeld en daarna gaan shoppen en hapje eten. 's Avonds zijn we naar een Balinese dansvoorstelling geweest wat echt super mooi was. Het werd gegeven in het paleis dus de omgeving alleen al was heel bijzonder. Hoe ze dat doen met die handen en die grote ogen opzetten is mij een raadsel. Het was dus erg indrukwekkend om te zien. Daarna niet zoveel meer gedaan, even wat gegeten en daarna vrij snel terug naar t hotel. Het is hier zo rustig en peaceful dat je 's avonds niet echt meer behoefte hebt aan tot in de late uurtjes aan de drank te gaan.

Volgende dag weer afgesproken, echter toen ik mn mail checkte kreeg ik de schrik van mn leven. Er zou $328 van mn creditcard afgeschreven worden omdat ik niet was komen opdagen in een hotel waarvan ik toch zeker wist dat ik het had geannuleerd. Marieke en ik dus door de stromende regen naar dat hotel aan de andere kant van t stadje. Als een doorweekte kat hing ik mn verhaal op en hoopte ik maar dat ze me zouden matsen. In eerste instantie moest de man achter de receptie overleggen met de manager maar na even nadenken kon ie t toch wel erg waarderen dat ik zo'n end door de stromende regen was komen lopen en hoefde ik NIETS te betalen! Wat een opluchting zeg. Natuurlijk wel even om een bevestiging gevraagd haha. Na ja nu dat uit de wereld geholpen was hadden we alle tijd om te gaan shoppen dus op naar de markt. Daar een mooi kado gescoord maar ja toen nog mn andere missie (nee zeg lekker niet wat want dan verklap ik t). Heel Ubud afgelopen voor dat ene speciale wat ik in mn hoofd had en t lukte maar niet. 's Middags had Marieke nog een yoga les dus heb ik me in de tussentijd laten masseren. Daarna afgesproken in een cafe'tje met een Ierse, Rachel die ook had meegedaan aan de yoga les. Ik ben toch nog even de winkelstraat afgelopen omdat ik nog een ander winkeltje zocht en ja hoor, ineens kwam ik langs een winkeltje dat ik nog niet eerder had gezien en daar lag dat ene speciale waar ik de hele dag naar had gezocht :-) Kortom ik was helemaal happy! Nog even samen wat gaan eten maar daarna waren we alledrie zo moe dat we naar ons hotel zijn gegaan. O Marieke is klaar en ik zit nu in een betaald internet cafe terwijl het in mn hotel gratis is dus ik ga er ook een eind aan breien. Morgen ga ik richting Kuta. Hopelijk regent het aan het strand niet want ik kan ff geen regen meer zien :-(

Tot latersssss

PS Wist je dat.......
Ik elke dag een vogelpoepje aan mn voeteneind vond en dacht he, waar komt dat toch vandaan?

Ik op dag nr 3 besloot om mn zaklamp maar eens naar t dak te richten?

Ik vervolgens 2 nestjes boven mn hoofd vond en heel hard tjilp tjilp tjilp hoorde?

Er geen vogelpoepjes of andere dingen/beestjes tijdens t slapen op mn bed komen aangezien ik elke avond een hut van mn mega klamboe bouw?


Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 13 December 2010 - 08:40

    Dayenne Vasconcellos:

    Hoi Jeanitha,

    Nog een paar dagen en dan zit je rondreis er helaas op!!! Ik heb genoten van al je mooie verhalen!! Maar je hebt vast en zeker nog genoeg te vertellen als je weer terug bent!!!

    We spreken elkaar gauw weer!

    Groetjes en Kusjes Dayenne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 35339

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: