De eerste foto's (als het lukt ;-)) - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu De eerste foto's (als het lukt ;-)) - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

De eerste foto's (als het lukt ;-))

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

01 December 2010 | Thailand, Ao Nang

Hallo allemaal,
Ja daar ben ik weer. Even denken waar ik was gebleven. O ja eten, ik ben het Australische stel niet meer tegen gekomen maar heb wel heerlijk gegeten in het restaurantje hier vlakbij. Daarna besloot ik als toetje zo'n bananenpannekoek te nemen van een van de stalletjes hier op straat. Het regende echter weer pijpestelen dus even een pannekoek halen werd een tijdje schuilen. En zo zat ik tussen 2 eetstalletjes ingepropt. Gigantisch in de weg maar dat maakte de mensen die erachter stonden allemaal niet uit haha. Tijdens het wachten zag ik dat de man aan de ene kant samen met zn vrouw de meest lekkere gerechten uit dat karretje toverde (allemaal vers gemaakt op een gasbrander). Ben daar de volgende dag dan ook gaan eten :-)

Maar goed toen de regen stopte ben ik de straat helemaal uitgelopen richting het strand om de boel een beetje te verkennen. Ik hoopte eigenlijk een bar te treffen waar je makkelijk aan de bar kon zitten want alleen aan een tafeltje wat drinken zag ik niet zo zitten. Helaas kon ik niet echt wat vinden en ben ik met een tuktuk terug gegaan. Een beetje balend want t was pas 20.15 en ik vond t te vroeg om te gaan slapen. Na ja normaal zeggen tuktuk chauffeusr niet zoveel omdat ze geen Engels kunnen maar ik had een gids die als hobby (lees wat extra geld verdienen)dit erbij deed. Edward, zo heette ie bleek een enorme kletskous te zijn die me erg graag van alles vertelde over afdingen, hoe ik mn Thais beter uit kon spreken, wat er allemaal te doen was hier, wat hij allemaal zoal had gedaan haha Kortom we hebben notabene nog een uur voor de ingang van het hotel zitten kletsen. De tijd vloog om :-)

Gisteren vond ik het de hoogste tijd om eens wat meer te gaan ondernemen dus ik besloot een bootticket te kopen naar Railey Beach. Binnen 10 min. stond ik op het mooiste strand op aarde, echt een paradijsje en heb ik de hele middag lekker in de zon gelegen, beetje gedobberd in de zee, drankje doen, ja allemaal heel vervelend ;-) Er vond zelfs nog een trouwerij plaats op het strand dat de mensen van het hotel heel mooi hadden versierd. Was erg leuk om te zien. Net toen ik weg wilde gaan kwam er een tandloos vrouwtje bij me zitten die me massages etc aanbood. Ik legde uit dat ik zo terug moest met de boot maar ze vertelde dat een voetscrub nog wel moest lukken. Vond dat dat wel nodig was dus hupsakeee, even mijn voetjes laten verwennen op dat fantastische strand :-) Toen weer terug naar Ao Nang, douchen en op naar het eetstalletje.

Twee Duitse meiden waar ik mee aan de praat raakte waren inmiddels ook vaste klant. Ze waren die dag wezen duiken en zo moe dat een drankje doen er niet meer in zat. Vandaag hadden ze al afgesproken wat ze best jammer vonden want het was erg gezellig maar morgen gaan ze nog even eten daar voordat ze naar Bangkok vliegen dus dan zien we elkaar daar. Gelukkig had ik nu wel een barretje gezien om wat te drinken. Het was zelfs vlak bij mn hotel maar ik was er blijkbaar voorbij gelopen omdat het zo klein was. Er passen niet meer dan een stuk of 10 krukjes in en je zit zo dicht op elkaar dat je wel met elkaar moet praten. Perfect voor mij dus! ;-) Zo zat er een Deense duikinstructeur die hier woonde en een Israelisch stel en later nog een Engelse duikinstructeur die hier ook woonde met zn Thaise vriendin. Gezellig zitten kletsen dus ga vanavond weer. Ook fijn dat t dichtbij mn hotel is want met een paar drankjes erin wil je niet een end door t donker lopen natuurlijk.

Vandaag ben ik 's ochtends gaan kayakken door het mangrovebos en door grotten. Ik zou eigenlijk 's middags gaan maar dat bleek niet mogelijk te zijn hoorde ik toen ik terugkwam van de bar (net op tijd dus). Moest ik ineens vroeg op grrrr. Na ja moest maar. Ik zat bij een leuk Amerikaans stel die ook bij me in t hotel zitten en een gepensioneerde Nieuw-Zeelandse man van 66 die in zn eentje heel Azie doorreisde (hoe cool is dat?). Helaas deed hij een hele dag en wij een halve dus we splitsten op zodra we vertrokken met de kayak. Jammer want ik had nog wel veel meer met deze Rodger willen kletsen. Ik had trouwens wel een hele goede dag uitgekozen want toen we weggingen regende het en het werd steeds erger en erger. Echter toen we aankwamen werd t droog en bleef het droog terwijl in Ao Nang de regen met bakken uit de lucht kwam. Ik heb net ff een paar uur liggen tukken want was toch wel moe na al dat gepeddel en vroege opstaan. Bovendien was t hier nog steeds regenachtig dus wat moet je doen? Vanavond maar weer eten bij het eetstalletje want t is er zo gezellig en t kost ook allemaal niets, veel goedkoper dan in een restaurant. O ja enne hygienisch hoor dus wees maar niet bang dat ik een of andere bacterie oploop. Thai vinden eten heel belangrijk en gaan ook heel secuur met alle ingredienten om. Gisteren was ik 2,5 euro kwijt voor Tom Yam soep en een groene curry met biefstuk. Echt spotgoedkoop!

Morgen ga ik met een longtailboot (zie foto's) een 4-eilanden tour doen. Gelukkig hebben ze dan weer zon voorspeld (het veranderd hier continu. Dan zal ik vast nog veel meer foto's maken maar ik ga nu eerst proberen die van vandaag erop te zetten ;-)

Groeten uit een warm Thailand!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 01 December 2010 - 10:36

    Rob:

    Hey Jeanitha, Wat leuk wat je allemaal meemaakt zeg. Ik heb de eerste 'call' gemist in m'n email, maar dit kwam binnen. Heb alles gelezen..tjonge jonge..wat een verhalen ;-) Dat mooiste strand zou ik ook wel ns willen zien zeg. Klinkt goed! Doe voorzichtig en goede reis verder en op naar t volgende verhaal.
    groetjes, Rob

  • 01 December 2010 - 14:09

    Marianne:

    Hey Meissie, Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Wij kunnen alleen maar dromen van de warmte en het strand hahaha. Bij Yard is het druk ......maar zal je niet lastig vallen met Yard perikelen ;-). We missen je wel hoor ;-) Ben al weer benieuwd naar je volgende verslag. Wees voorzichtig ook met de mannen als ze 66 jr zijn.... Grtjes, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 35346

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: