Eerste dag Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Eerste dag Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Eerste dag Ao Nang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

29 November 2010 | Thailand, Ao Nang

Lieve allemaal,
Eigenlijk wilde ik morgen mn eerste verhaal plaatsen aangezien ik nog niet zoveel meegemaakt heb. Maarre de regen komt nu met bakken uit de lucht vallen dus mooi moment om te typen ;-) Ja dat vinden jullie vast "leuk" dat ik nu zeg dat de regen met bakken uit de lucht komt terwijl jullie zitten te bibberen van de kou daar :-P Ik zal het niet verpesten door te vertellen hoe warm t hier is haha.

Maar goed, gisteren dus een lange reisdag gehad. Gelukkig kwam ik in het vliegtuig naast 2 olijke Belgen te zitten van middelbare leeftijd. Ze gingen een week duiken in Phuket en hadden allebei al iets van 300 duiken gemaakt. De "amai", "allee", "juust" en "subiet" vlogen me om de oren en ik heb ook wat nieuwe woorden geleerd. Ik bedoel, welke Nederlander weet nu dat een carreoke (schrijf t vast niet goed) blouse een flanellen blouse is? Ik dacht uiteraard alleen maar aan karaoke en snapte er helemaal niets van. Kortom het was allemaal erg gezellig. Ik heb zowaar (dankzij de slaappil van Mireille) nog een uurtje of 5 a 6 heerlijk kunnen slapen dus de vlucht ging best snel.

Eenmaal aangekomen was t nog even een uitzoekerij om over te stappen op het vliegtuig naar Krabi maar had 3 uur de tijd dus ging allemaal prima. Nog een Duits stel ontmoet dat er ook heen ging dus met een beetje kletsen ging de wachttijd zo voorbij. Overigens kon Simon maar niet geloven dat ik alleen was gegaan. Hij bleef maar zn hoofd schudden. Tegelijkertijd vond ie t ook wel interessant want hij bleef maar vragen hoe en wat terwijl zn muizerige vriendin een beetje geirriteerd toekeek (tja ze had een muizenhoofd kan er ook niets aan doen). Gelukkig stond mn taxichauffeur me al op te wachten op t vliegveld en stond ik binnen een half uur bij het hotel. Gelukkig maar want ik viel inmiddels om van vermoeidheid. Het hotel is prima, de kamer een balzaal en ik heb een bad waar ik eens even heerlijk in ben gaan liggen. Ik dacht daarna wel als een blok in slaap te vallen.... mmm ja dat was ook zo, voor een uur of 3 en toen was t half 12 en heb ik dus tot half 4 klaarwakker gelegen grrrrrr. Ik had me een spierpijn overal en ook honger dus maar een zakje cashewnootjes van t hotel naar binnen gewerkt. Het werd dus, licht aan, boekje lezen, licht uit, licht aan, backpack uitruimen, licht uit, licht aan etc etc.

Vanochtend hier in t hotel ontbeten. Was prima maar niet veel keus dus morgen maar op zoek naar wat anders. Daarna een bak koffie bij de Starbucks gehaald hier om de hoek en op naar de spa. Daar heb ik me 4 uur lang helemaal in de watten laten leggen en ik voelde me weer als herboren :-) Heb nog wel wat last van mn schouders en mn rug (tja in gekke houding slapen in een vliegtuig doet je echt geen goed) dus morgen maar weer laten masseren. He wat vervelend zeg ;-) Na al deze verwennerij besloot ik maar een tukkie te gaan doen want zag de bui letterlijk al hangen. Na ja nu regent t dus nog steeds. Ga zo maar naar het restaurant dat de receptioniste net aanbeveelde. Dr stond een Australisch stel bij dat er ook heen zou gaan dus wie weet kom ik ze wel tegen. Ik zie t wel. Vanavond of morgen naar t strand, beetje rondkijken. Dat is toch nog wel 20 min lopen. Na ja kan altijd een tuktuk pakken.

Zo weer genoeg gekletst. O ja voor degenen die zich vervelen of het gewoon leuk vinden:
www.aonanggoodwill.com (hotel)
wwwletsearelax.com (spa)

Liefs

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 29 November 2010 - 11:27

    Jeanitha Renes:

    Ooow ik zie net hoe koud t is in Nederland, niet normaal!!!! :-( Ik zal wat warmte naar jullie sturen hoor ;-)

  • 29 November 2010 - 11:39

    Marjon :

    Hee liefje .. i kdoe mijn ogen dicht en waan me weer in THailand ... weet je hoe fijn... hou me maar mooi op dde hoogte geniet er van en tot snel kus

  • 29 November 2010 - 12:24

    Janine:

    Hey meis, ik zat gister en nu aan je te denken of alles wel goed gegaan is. En toen zag ik je mail :-). Fijn dat alles goed gegaan is. Jeetje wat is het warm zeg daar heerlijk :-). Ik kan wel wat warmte gebruiken ben nog steeds niet op en top fit vanochtend wel gaan werken maar trok het later toch niet weer naar huis gegaan. Afgelopen nacht geen oog dichtgedaan morgen naar de huisarts ik heb waarschijnlijk een virusinfectie. Maar komt allemaal wel weer goed.. Heel veel plezier daar meis geniet ervan en ben benieuwd naar al je avonturen daar. Dikke kus xxx

  • 30 November 2010 - 08:27

    Wendy:

    Hey Meiss,

    Leuk om te horen dat je reis goed is verlopen. Het is hier op en top wit hoor in Holland! Ik moet zeggen dat het temperatuursverschil van vorige week (tripje Mallorca) ervoor zorgde dat ik dik gekleed de straat op ging én gaat maar eenmaal buiten geniett ik ook nu weer van de witte sneeuw, heerlijk dat geknisper onder je voeten ;-)
    Iig heel veel plezier daar, doe voorzichtig en geniet van de welness dat heb je verdiend! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 35330

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: