Bounty paradijs Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Bounty paradijs Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Bounty paradijs Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

23 September 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Hallo allemaal vanaf ons paradijsje Langkawi!

Maar eerst nog even verder over Singapore want daar waren we tenslotte gebleven. We vielen van het ene uiterste in het andere. De luchthaven van Yogyakarta was oud en smoezelig. Beetje houtje, touwtje zeg maar. Bovendien moesten we ook nog 100.000 Rupiah (zo'n 7 euro pp) betalen om weg te mogen gaan. Daar ging ons ontbijt shit. Maar gelukkig werd dat allemaal goed gemaakt toen we aankwamen in Singapore. Het doet niet onder voor Schiphol, sterker nog het is hypermodern en schoon! We wisten niet wat we zagen. Een onbemande trein bracht je gratis! (je blijft toch een Hollander haha) van de ene naar de andere terminal en de metro om in het centrum te komen was ook efficient en snel. Het is hier allemaal tip top geregeld. En de mensen zijn ook supervriendelijk. Een mix van allerlei culturen maar voornamelijk Chinezen. Nadat we onze tassen in de kamer gedropped hadden zijn we de stad gaan verkennen. Alles met de metro uiteraard die je in een razendsnel tempo van t ene punt naar het andere bracht. Zo kwamen we in Little India, een hele kleurrijke wijk, vervolgens naar Little China waar je allerhande Chinese meuk kunt kopen en zijn we langs de boulevard gelopen waar oude gebouwen samengaan met hypermoderne, mega hoge bankgebouwen. Langs deze boulevard wordt deze week een Chinees lantaarnfestival gehouden die allemaal langs de boulevard stonden. Hele grote figuren van de Chinese sterrenbeelden en in het water Chinese sprookjes taferelen. Heel mooi om te zien! Zelfs nog een stukje van de Formule 1 gezien die de volgende dag van start ging en waarvan de opbouw bijna klaar was. We mochten er gewoon doorheen lopen :-) Deze stad barst echt van de uitersten, zo hebben we ook 3 wolkenkrabbers naast elkaar gezien met daarbovenop een soort cruiseschip. Het bleek een hotel te zijn. We hebben er foto's van gemaakt want het is lastig voor te stellen denken we. Echt bizar! Om de hoek zit een hawker-centre (een gebouw met allemaal eettentjes) waar je allerlei vreemde dingen kunt eten zoals varkensdarmen en allerlei andere ingewanden jakkes! Die Chinezen eten echt alles. Het was best lastig om iets te vinden wat ons lekker leek (en we zijn echt liefhebbers van Oosters eten). Tijdens onze speurtocht in zo'n hawker-centre liepen we tegen een groep borrelende Chinezen aan die een soort bier-wedstrijd deden waar we spontaan aan mee moesten doen. Nee, Heineken dat was t natuurlijk (ook alleen maar omdat dat t enige Nederlandse bier in deze competitie was haha). We hebben in een deuk gelegen om die maffe Chinezen, ze spraken onverstaanbaar Engels en zongen heel hard mee met de Chinese karaoke dvd, wij uiteindelijk ook, erg grappig allemaal. Nadat we gedag hadden gezegd zijn we terug gegaan naar het hotel want de volgende dag moesten we al vroeg op voor onze vlucht naar Langkawi.

Langkawi is echt een tropisch paradijs. Overigens ook heel duur maar wij zitten in een mooi middle class hotelletje aan het strand wat gerund wordt door een lieve, hartelijke familie. Prima dus! De kamers gaan hier voor 250 euro en meer per nacht weg. Het is over the top luxe, niet normaal. We merkten dat toen we uit eten gingen in zo'n resort (nog betrekkelijk goedkoop vergeleken met in NL uit eten gaan). We kregen een beetje de kriebels van alle etiquette en de bekakte Engelsen die om ons heen zaten haha. De volgende avond zijn we dus met onze Australische kiwi-buren (oorspronkelijke Nieuw-Zeelanders dus) naar een ander restaurant gegaan. Hier was een live band en dat werd een dolle boel. Martijn nog staan dansen met Cindy, een van de Aussi die in de hippie tijd was blijven hangen. Ze was knetterlam uiteindelijk en we hebben erg gelachen. Geloof dat we 100x uitgenodigd zijn in Australie dus dat zit wel snor ;-) De volgende dag gingen onze Aussi vrienden door naar Bali dus afscheid genomen en lekker gaan slapen.

Verder doen we hier weinig afgezien van uitslapen, beetje op het strand hangen, tukje doen, uit eten, drankje doen in een barretje; tja dat is het wel zo'n beetje. We hebben nog wel rondgetourd met een scooter die bij het hotel verhuurd wordt maar het regende keihard dus we moesten met een stel locals schuilen bij een of andere bushalte, na ja t lijkt erop want er rijdt hier geen openbaar vervoer. Morgen is onze laatste dag en dan gaan we nog naar de kabelbaan (voor een fantastisch uitzicht over Langkawi) en naar de watervallen. We hebben onze vlucht bewust 's avonds geboekt want het bevalt ons hier prima. We slapen dan 1 nacht in een hotel op het vliegveld om de volgende ochtend heel vroeg (7.00) naar Cambodja te vliegen waar ons nog een paar bijzondere dagen Angkor What wachten. We hebben er zin in!

Zo nu hebben we honger dus gaan maar eens een hapje eten. Vanavond even een goedkoper tentje want we hebben een beetje decadent gedaan de afgelopen dagen. Maar ja mag af en toe wel ;-)

Tot de volgende keer vanuit Cambodja!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

• 24 September 2012 - 08:58

Mireille:

het klinkt allemaal fantastisch hoor!!

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.