We leven nog! ;-) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu We leven nog! ;-) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

We leven nog! ;-)

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

19 September 2012 | Singapore, Singapore

Nee we zijn niet van de aardbodem verdwenen. Er zat geen internetcafe in de buurt van ons hotel in yogyakarta en we zijn er onderweg in de stad zelf ook geen een tegengekomen. Aangezien t alweer even geleden is typen we dit verslag maar op de telefoon want zelfs hier in Singapore zijn de internetcafe's schaars. Maar ja dat zal wel komen doordat iedereen hier met een laptop loopt dus niet nodig. Anyway even terug naar de trein vanuit Bandung.....

Gelukkig hebben we die van 7.00 gehaald waar we erg blij om waren want de reis was erg mooi en dat hadden we in t donker allemaal niet kunnen zien. We zaten executive class wat heel sjiek klinkt maar niet zo chique is haha. Gewoon 2e klas ns, na ja nog niet eens ;-) in onze coupe zaten 3 groepen van fox reizen dus 1 coupe vol met Nederlanders..... Eeuuh tja.... Hoog ole paella gehalte ;-) eenmaal aangekomen onze spullen in het hotel gedropped en de stad in gegaan. Beetje rondkijken en shoppen. Nou dat shoppen was een drama want alles van broeken tot en met truitjes was me te kort (over Martijn met z'n bijna 2 meter hoef ik verder niets uit te leggen lijkt me). O ja en maat m is hier maat xl waardoor t model er helemaal uit is. Met een gevoel van een zeekoe (ik dan haha) gingen we weer terug naar t hotel waar ik om 19.00 al op bed lag want toch wel erg moe. Alleen s nachts begon ik te rillen als een rietje, koud!!!! En zweten als een gek. Martijn voelen... Ja hoor, koorts :-( volgende ochtend dokter gekomen (ik was om 10.00 al nr 6 uit Holland die ochtend zei ie). Anti biotisch kuurtje gekregen voor m'n dikke keel en wat paracetamol en vervolgens hele dag geslapen. Martijn zowaar nog een batik bloesje gevonden in z'n maat en verder dus niets gedaan. Volgende dag ook lekker rustig aan gedaan want ondanks niet overgeven of diarree kreeg ik geen hap door m'n keel dus was flink slap.

Gisteren ging t gelukkig beter en zijn we naar de prambanan en borobudur tempel geweest. Erg mooi maar ook erg heet dus lekker kalmpjes aan gedaan. Onze chauffeur hebben we maar even fan gemaakt van doe maar met het liedje Rumah saya die op Martijn's telefoon staat. Zaten we in de auto met z'n drieën mee te zingen hoor. We weten nu ook wat de tekst betekent, wel zo handig ("waar is mijn huis?"). S avonds niet veel meer gedaan. Het was toch een lange dag geweest. Dus in het restaurant van t guesthouse gegeten. Het personeel was hier trouwens zo lief. Ze hebben steeds gevraagd aan Martijn of ik me al beter voelde en waren super hartelijk. Overigens kwamen we er pas op deze laatste avond achter dat dit restaurant gespecialiseerd is in kippenvoeten..... Ja je leest het goed! Dat eten ze hier.... Gefrituurd. De eerste avond dachten we nog, wat is dit nou? Getver! De laatste avond vertelden ze dat hun naam, mie ceker, mie kippenvoet betekent..... Ok dan. We hebben maar uitgelegd dat dit in Nederland geen lekkernij is haha.

Vanochtend zijn we heeeel vroeg opgestaan (4.30) voor onze vlucht naar Singapore die gelukkig een half uur eerder landde dan gepland. We zijn nu even aan t bijkomen in onze hotelkamer van de hele dag in de stad rondstruinen. We vinden Singapore een geweldige stad! Maar daarover later meer want m'n vinger is inmiddels lam van t typen op m'n telefoon haha.

Ps ik typ alle verhalen omdat ik veel sneller typ dan Martijn maar hij zit er uiteraard gewoon naast terwijl ik typ ;-)

Groeten vanuit Singapore!

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

• 19 September 2012 - 20:59

Ron En Lisette:

Veel plezier in Singapore een geweldige stad maar erg westers, voorheen had je nog echt Chinatown, helaas helemaal verdwenen, maar hier kan je wel lekker winkelen. Waar gaan jullie naartoe na Singapore gaan jullie dan naar Cambodja?

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.