Eerste dagen Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Eerste dagen Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Ao Nang

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

11 September 2012 | Thailand, Ao Nang

Ja daar zijn we dan vanuit een warm Ao Nang. Afgelopen zondagavond zijn we na een lange reis hier aangekomen. Gelukkig viel de vlucht erg mee. Ik (Jeanitha) heb een uur of 5 a 6 "liggen" slapen en Martijn kwam zn tijd door met filmpjes kijken. Eenmaal aangekomen zijn we ondanks de vermoeidheid toch direct naar het eetstalletje gegaan van de lieve mensen die ik 2 jaar geleden heb ontmoet. Helaas moest zijn vrouw op de baby passen dus die was er niet bij maar het nam de pret niet weg. Hij was flink onder de indruk dat we kado'tjes mee hadden genomen, durfde het niet eens uit te pakken. Wij weer blij dat we hem blij hebben kunnen maken en al met al een leuke avond gehad.

De volgende ochtend (ahum) werden we om 12.15 wakker. We hebben helemaal knock out gelegen want we waren toch wel erg moe van de reis. Hadden nog even flinke stress vanwege de camera die niet meer wilde starten. Ow help, wat nu? Hele vakantie geen foto's maken? Nieuwe camera kopen? pfff. Maar goed, waar lag het nou aan? (en hier kwamen we pas 's avonds achter) Een Iphone oplader is niet! geschikt om je camera op te laden. Ja wist ik veel, ben a-technisch..... ow zit er een transformator in zo'n camera oplader? Ja weet ik dat, kon die stekker thuis niet vinden. Gelukkig lukte het wel met Martijn's telefoonlader, wat een opluchting zeg! Maar goed, back on topic.... wij ons uit bed gehesen (prima chique hotel trouwens) en sjok sjok naar een tentje voor een ontbijt/lunch. Daarna onze stijve lijven maar eens los laten masseren en zo was het ineens een uur of 4 en werd het toch wel erg laat om naar Railay (strandje verderop waar je met een bootje naar toe kan) te gaan. We besloten deze luie dag dus maar voort te zetten met zwembad-hangen en niets doen. 's Avonds weer naar onze vriend van het stalletje maar huh die was er niet? Er werd druk gebeld door de buurvrouw (pannenkoeken-mevrouwtje). Hup telefoon in je handen gedrukt maar ik begreep er niet veel van. Engels met een zwaar Thais accent is al een drama, laat staan over de telefoon. Dus, yes, yes, tomorrow en toen maar ergens anders gaan eten. Uiteraard wel even een pannekoekje als dessert gehaald bij de "buurvrouw".

Daarna zouden we eeeuh 1 drankje gaan doen in een willekeurig barretje..... tja.... we zijn op de muziek af gegaan en zo belandden we ineens in een bar met, hoe zullen we t zeggen?... de Thaise Gipsy Kings.... Ik dacht echt he???? zitten we nu in Spanje of hoe zit het? Maar ze waren supergoed!!! En dat werd nog een biertje (1+1 gratis schiet op haha) en nog een mojito en toen ook nog maar een paar potjes gepooled. Kortom, erg gezellig allemaal. Rond 2.00 rolden we ons bed in. Niet heel laat denk je misschien maar we moesten om 7.00-7.30 op voor onze tour naar Hong Island. Oef dat viel ff tegen dat opstaan.

8.30 moesten we paraat staan voor onze pick up bij het hotel. Bijna in een verkeerd busje gestapt (andere tour) vanwege een chauffeur die geen woord Engels sprak en wij met onze slaaphoofden ook niet echt helder waren. Uiteindelijk hele mooie tocht gehad, 5 eilanden bezocht en veel gezwommen en gesnorkeld. We hebben koffer-visjes, Nemo-visjes, trompet-vissen, allerlei koralen op nog geen 2 meter diepte en nog allerlei andere fel gekleurde vissen gezien. Maar....... als klapperrrrrr.......2 blacktip reef sharks..... haaien dus!! Iedereen gillend het water uit en Martijn gillend het water in haha (nee hoor viel wel mee maar er was flinke commotie en sommigen waren toch wel een beetje geschrokken). Helaas begon het bij het laatste eiland flink te plenzen. Het was geen drama want het water was heerlijk warm maar ik lag net lekker in te dutten op het strand..... niets tukkie doen dus. Dat maar gedaan toen we terugkwamen en nu klaar om uit eten te gaan. Voor ongeveer 12 euro zit je met zn tweeen propvol en heb je nog een toetje en drinken ook. Bij de eetstalletjes op straat weliswaar maar dat vinden we gewoon veel leuker en gezelliger. Gewoon hup op de stoep met plastic tafeltjes en krukjes en nog een heel stel andere toeristen. Leuke plek om mensen te ontmoeten. Morgen zouden we eerst naar Phi Phi Island gaan maar we hebben besloten om dat over te slaan (teveel van hetzelfde verveelt toch) en lekker uit te slapen, naar Railay te gaan en vooral niet teveel doen. Waarschijnlijk ligt Martijn de hele dag in het water met zn nieuwe snorkelsetje en neem ik nog een lekkere massage ofzo.

Nou we hebben honger en het verhaal is lang zat zo. Tot de volgende keer vanuit Java.

Sawatdiekaaaaaa,

Martijn en Jeanitha

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 35203

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: