Laatste dagen Ao Nang en aankomst in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Laatste dagen Ao Nang en aankomst in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Ao Nang en aankomst in Cambodja

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

04 December 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hey allemaal,
Ja ga dr maar eens even goed voor zitten want dit gaat wel een lang verhaal worden ;-) Er is inmiddels weer heel wat gebeurd.
MN vorige verhaal was volgens mij geeindigd bij dat ik een hapje ging eten bij mn favoriete eetstalletje. Aangezien deze lieve mensen de volgende dag een dag vrij hadden en ik de dag erna naar Cambodja zou vliegen besloot ik om wat langer bij het tentje te blijven hangen. Aangezien het weer eens regende liepen er niet zoveel mensen op straat en hadden ze helaas niet zoveel klanten. Vond ik best sneu voor ze dus ik heb ze maar een handje geholpen. Elke keer als iemand twijfelend voor heet eetkraampje stond zei ik: "het eten is hier echt heel goed hoor, ik kom hier elke avond. Het zijn hele aardige mensen". Schijnbaar scheelt t een slok op een borrel als een buitenlander dat zegt ipv een Thai want ineens zaten er 4 Zweden en een Spaans stelletje aan het kraampje. Nog even gezellig gekletst met het Spaanse stelletje. Daarna nog een Russich paar naar t tentje gelokt die nu in Israel worden haha. Nog een familie uit Maleisie. Kortom, het werd rete druk :-) Net voordat ik weg wilde gaan kwam er een jongen uit Finland (van 23) eten afhalen. We raakten aan de praat en vertelde dat ie eigenlijk alleen maar eten ging afhalen omdat 2 vrienden van m in een bar zaten te wachten. Ze waren aan t poolen daar dus ik heb mezelf maar direct uitgenodig zo van oow poolen, leuk, kan ik ook! De mensen van het stalletje waren zo blij met alle klanten die ik had gelokt ;-) dat ze mijn maaltijd gratis gaven, echt heel lief van ze. Na ja afscheid genomen van ze, Finse jongen heeft nog een foto genomen dus zie wederom mn Hyves en hopla achter hem aangelopen naar de bar. Daar kennis gemaakt met Andy (32) uit Ierland (die 2 jaar in Australie had gewerkt en nu een aantal maanden door Azie trok), Gerard (25) uit Liverpool die ook alleen op vakantie was en nog wat Thaise meiden van de ladybar (euuhm jullie begrijpen dat ik de enige toerist-vrouw daar was? hahaha na ja ze waren heel aardig tegen me). We hebben een paar potjes gepoold en daarna gingen we naar een andere bar. Helaas hadden ze in de eerste bar een mojito voor me gemaakt met ranzige locale alcohol erin en heel sterk dus mn maag draaide helemaal rondjes en ik voelde me niet helemaal top :-( Bovendien ging ik de volgende dag de 4 eilanden-tour doen dus ik zou om 8.30 opgehaald worden oef. Die Finse jongen (met een hele moeilijke naam dus) heeft me toen netjes "thuis" gebracht gelukkig.
De volgende dag werd ik dus al vroeg opgehaald voor die 4 eilanden-toer. In het minibusje ontmoette ik Reko, een Japans, heel tenger vrouwtje van 37 die 8 jaar in Londen had gewoond en nu weer terug reisde naar Japan en hoe! Ze had al heel Europa gezien en was notabene in dr eentje door Marokko en Jordanie getrokken, respect voor haar wow! Verder zat er een gezin uit Singapore in het busje die ook heel aardig waren. Onderweg pikten we nog wat mensen op en er kwam nog een busje naar het verzamelpunt zodat we uiteindelijk een longtail boot vol hadden. Ja dat zijn die boten waar ik zoveel foto's van genomen had. We hadden best gezellige mensen op de boot, er was alleen 1 Spaans stel die mekaar letterlijk helemaal opvraten. Iiieeuuuuw getverderrie die vent vrat gewoon haar halve gezicht op als ie dr aan t kussen was. Ik werd er een beetje onpasselijk van en kon spontaan geen Spaans meer praten haha. Na ja die tour was in 1 woord fantastisch. Als jullie de foto's zien zal je begrijpen waarom want je weet werkelijk niet wat je ziet, zo mooi. Ik ben verder de hele dag met Reko opgetrokken en we spraken aan het eind van de tour af om samen te gaan shoppen en te eten. Ik vroeg haar ook mee naar de bar van de avond ervoor want ik had weer met dat groepje afgesproken. Ach Reko is ook zo grappig. Als ze poseert voor een foto, zegt ze steeds "jeej" en steekt ze vrolijk haar handen in de lucht. En aangezien ze tijdens haar reis veel opgetrokken had met een of andere Oost Europese meid zei ze de hele tijd "jaaaa" als zo'n grote Russische bouwvakster ofzo.Eenmaal terug eerst maar even een tukkie gedaan want ik had al een voorgevoel dat het een lange nacht kon gaan worden en dat werd t zeker maar daarover later meer. Maar goed, lekker gegeten en flink rond gelopen om wat nieuwe kleren te scoren, maar op de of andere manier konden we niet echt wat vinden. Ik had al bijna de moed opgegeven toen ik een heel leuk jurkje vond en daarna nog een fantastisch mooie lange jurk. Reko moest nog een paar sandalen kopen bij een winkel die ze eerder had gezien en daar vond ik nog een paar leuke slippers dus toch nog goed geslaagd. Daarna op naar de bar waar iedereen al was.
Het was echt rete gezellig en vervolgens zijn we weer naar de andere bar gegaan. En dat werd dus veel drankjes (nee ik was niet katjelam, gouden regel als ik alleen op reis ben)

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 06 December 2010 - 08:27

    Marjon :

    Hee schatje .. je vermaakt je echt he ?? heb je goed ... ik moet zo lachen om dat spaanse stel . .ik zie het voor mij en word ook echt misselijk hahah a ENJOYYY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 35317

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: