Nog heel effies in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Nog heel effies in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Nog heel effies in Chiang Mai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

25 Oktober 2007 | Thailand, Chiang Mai

Halloooooo,
Nee ik leef nog. Ben niet ontvoerd door een Thaise lesbie ofzo :-P Waar was ik ook alweer gebleven? O ja de Thaibox wedstrijd. Was echt leuk om te zien. Wat een sfeer daar zeg. De massage-vrouwtjes waren er ook dus die zwaaiden er lustig op los. Hello mai fren, houw aaj joe? ;-) Na de wedstrijd besloot Fred naar huis te gaan en Roeland was nog wel in de stemming voor een stapavond dus huppekee achterop de scooter bij hem, op naar die hippe disco waar ik al eerder met die groep was geweest. De muziek was helaas niet je-van-het en er waren alleen maar dronken toeristen dus we scheurden al snel naar de volgende tent waar we in t hiphopgedeelte belandden. Daar waren we de enige toeristen dus dat was wel leuk. Lekker staan dansen met die gekke Thai hihi. Volgende dag heerlijk uitgeslapen. Pfoe had ik ff nodig. Toen ik mn deur uitstapte zaten de massage-vrouwtjes er al die me direct ff een update gaven over Roeland. Die was namelijk hartstikke ziek oeps. Zelfde als wat ik had. Na ja maar ff gechecked en die zat al aan de medicijnen dus dat werd niet wat. Ben ik maar even gaan ontbijten bij t restaurant naast t hotel. Moest nog wel t een en ander regelen, waaronder mn 1 dag trektocht. Toevallig kwam er net aan de andere tafel een ander meisje zitten waar ik al snel mee aan de praat raakte. Voordat ik t wist zaten we samen bij t reisbureau en vervolgens in de Starbucks klepperdeklep superleuk lekker girltalk (ook wel fijn na alleen maar een kerel om je heen). O ja ze heet Angela en komt uit Australie (na ja eigenlijk een Griekse Aussie, volg je t nog hehe). We besloten 's avonds naar de nightbazar te gaan want that's what's girls do, shop, shop, shop ;-) Onderweg vroeg Sara een Ierse ons de weg dus we zeiden, kom maar mee wij gaan er ook naar toe. Dus 3 chicks on a mission op naar de Night Bazar waar we shop till you drop iets te letterlijk hebben genomen hahahaha en we ons de nieuwe bargain-queens konden noemen oftewel afdingkoniginnen. Tja dat gaat een stuk makkelijker als je met zn drieen bent :-) Nog ff lekker hapje gegeten daar. Het was echt ontzettend leuk om ff een girls night out the hebben. Daarna nog ff een drankje gedaan in die hippe bar. De volgende dag heb ik de trektocht gedaan (Angela doet de 2 dagen trektocht dus ging niet mee). Hadden gelukkig een hele leuke groep op een Frans chagrijnig koppel na maar de rest was hartstikke gezellig. We hebben door de jungle gelopen, langs watervallen, olifant gereden. Oooooow zo gaaf. Wat een waanzinnige beesten. En mijn olifantentrainer was ook echt heel aardig. Heb nu alleen een zere kont haha maar dat maakt niet uit. Ik of eigenlijk mijn lieve Thaise bijrijder/trainer heeft heel veel foto's gemaakt dus ga ik allemaal laten zien als ik thuis kom. Hij rende als een idioot rond met mn camera. Yes aai tek picture of joe, yes werrie nais. Was echt grappig. We zijn ook nog gaan raften (was niet zo spectaculair als ik had gehoopt) en bamboevlot varen. Onze gids was wel heeeeeel raar hahahaha. Ze behandelde ons alsof we een stel kinderen waren die op schoolreisje waren. Heeeeel irritant. Yes yes you enjoy grrrr shut up met die irritante stem van je. Ze was echt niet helemaal 100%. Tania (een oostenrijkse) werd er nogal sarcastisch van wat erg grappig was dus we konden nog wel lachen om dat vage mens. Ik heb er maar een foto van genomen. O ja vergeet ik bijna te vertellen dat we nog bij die bergstammen zijn geweest. Wow echt zo leuk om die langnekvrouwen (met die ringen om hun nek) in t echt te zien. Ze waren allemaal heel vriendelijk. Mochten in hun huis kijken. Errug primitief. Heel weird om ze in t echt te zien. Was dus een errug lange dag. 's Avonds werd t nog een heel gehaast want ik had om 20.00 met Sara en Angela afgesproken maar dat busje deed er 2 uur over om mij terug te brengen pfffff heb heel Chiang Mai gezien (was de laatste). Helaas kwam Sara niet opdagen, dus zijn Angela en ik zelf maar een hapje gaan eten. Gingen naar een heel mooi restaurant aan de rivier met een schitterend uitzicht. T eten was alleen koud en niet echt superlekker maar ach de mooie atmosfeer maakte alles weer goed. Daarna maar weer aan de wandel. Stonden we ineens bij weer een andere markt (je wordt ermee doodgegooid) dus we moesten uiteraard weer meer kopen want hier had je echt andere dingen dan op de Night Bazar (jaja altijd een excuus). Daarna ook weer op de Night Bazar beland. Korte broek omgeruild enzo. Kan allemaal hier. Bonnetjes krijg je niet en als je pas na een paar dagen komt ruilen is dat ook prima. Na ja toen was ik wel ff klaar voor de dag pfoe moe!! Vandaag moesten we ook echt vroeg op voor onze Yoga en meditatie dag. Man wat een vage toestand. De vrouw die ons op kwam halen was behoorlijk laat en ook behoorlijk in de war. Ik voelde me al niet helemaal op mn gemak in de auto en t eerste wat Angela zei toen we uit de auto stapten was "she's so weird" (erg fijn als je hetzelfde over dingen denkt). Ze bracht ons naar een nogal vervallen gebouw buiten de stad. Aan de rivier, veel groen enzo. Ze was duidelijk erg van t padje af en daarbij had ik een enorme spierpijn van alle activiteiten van gisteren dus elke yoga beweging was een marteling. Het enige wat ik kon denken was: ik moet hier weg!! en wel heel snel!! Dus Angela maar even apart genomen om een escape-plan te bedenken haha. Met wat leugentjes om bestwil en gedraaierij kregen we haar zover om ons terug naar t hotel te brengen. Nadat ze ons verteld had dat ze in haar vorige leven een hoge militair was en dat ze daar nu mee in t reine moest komen en negatieve energie had (vertel mij wat, ik voelde t overal pffff) blabla en ons ontbijt (rijst met hele hete rommel, mjammie) weggewerkt was konden we eindelijk terug naar t hotel. Ze bezorgde ons echt de creeps, we raakten er maar niet over uitgepraat en hebben er nog wel onwijs om gelachen hahaha. Net even mn ticket opgehaald om morgen naar Koh Phangan te gaan. Ik vlieg eerst naar Bangkok, vanaf daar naar Surratthani en dan de noot naar t eiland. Roeland vliegt mee dus da's wel gezellig. Hij gaat alleen naar een ander eiland. Zo nou hehe wat een verhaal zeg. Heb dr honger van gekregen dus Angela en ik gaan zo maar s ff lunchen. Yep ga dr zeker missen. Echt een toffe meid en t klikt supergoed. Ik moet denk maar een keertje naar Melbourne gaan hahaha.

PS Mam heb je zijde gekocht :-) lichtblauw en een soort mosterdgeel met een roze gloed (ja dat klinkt vaag maar t is echt mooi)

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 25 Oktober 2007 - 10:52

    Karin:

    Heeej meis!!

    Volg je verhalen op de voet! Leuk man! ben benieuwd hoe je het op dat eiland gaat hebben. Nieuwe mensen, nieuwe kansen he!!

    Leuk dat je de laatste dagen met angela dingen hebt kunnen samen doen, toch wel fijn zo;n kameraadje haha! Veel plezierrrr !!

    And see you in BangkokkKK!!!

    XXX Karin

  • 25 Oktober 2007 - 11:41

    Serina:

    He moppieee
    wat super jij zal ook altijd wat leuks mee maken.

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt...

    Ik zie de foto's zeker (als) je terug komt :P

    Take care mop
    XxX Serina

  • 25 Oktober 2007 - 16:28

    Janine:

    Hey...
    Leuk joh al die verhalen...je maakt daar heel wat mee...echt super leuk en tof!

    En erg leuk dat je zo goed met Angela kan opschieten! En dat het klikt! Je kan in iedergeval als je terug hebt nog contact houden via het internet/MSN!

    Ben erg benieuwd ook naar de foto's!

    Nou spreek je snel! Oh ja ik ga vanavond naar je ouders. Ik had je moeder gebeld en de gordijnen zijn al klaar. Ik ga van het weekend de rest oververhuizen en eindelijk daar wonen!

    Tot snel en heel veel plezier daar nog!

    Kusjes Janine

  • 25 Oktober 2007 - 18:22

    Fred:

    Wow, wat een verhaal weer. Nou, je kunt niet klagen dat je niets hebt meegemaakt als je terug bent. Super dat je wat mensen hebt leren kennen. Altijd handig.

    Veel plezier verder en een goeie vlucht(en)

    Kus Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 35301

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: