Van je ergste nachtmerrie naar compleet paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Van je ergste nachtmerrie naar compleet paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Van je ergste nachtmerrie naar compleet paradijs

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

28 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Ja daar ben ik weer ;-) Ik was gebleven bij lunchen met Angela. Nou dat was niet zo'n succes. Ja natuurlijk wel met Angela maar die hamburger niet want ik werd zo ziek als wat. Na de lunch ben ik even gaan slapen en toen ik wakker werd kon ik niet op of neer van de maagkrampen :-( Gelukkig was een van de massage vrouwtjes zo lief om naar de apotheek te gaan en die haalde medicijnen zodat ik alles eruit kon gooien. Ooow wat voelde ik me beroerd. Dat werd dus geen leuke laatste avond. Met veel pijn en moeite 1 drankje gedaan in t restaurant bij t hotel met Angela, Fred en Roeland maar snel weer in mn bed gekropen. De volgende dag moesten we namelijk al om half 6 op om naar Bangkok te vliegen. Ik was nog steeds niet ok dus viel als een blok in slaap in t vliegtuig. Daarna weer gewacht om de volgende vlucht naar Suratthani te nemen. Weer K.O. in t vliegtuig. Zaten er nog een heel stel Hollandse studentjes in t vliegtuig die uitermate irritant waren en jaja ook naar Koh Phangan gingen (joepie). Eenmaal daar aangekomen moesten we nog 1,5 uur met een bus en dan nog 3,5 uur met de boot. Oeps daar hadden we even geen rekening mee gehouden, minder dus. Op de boot kwamen we erachter dat de bungalow die ik had geboekt erg moeilijk te bereiken was en vooral 's avonds. Roeland was meegegaan want de boot naar Koh Tao ging al niet meer. Dus met zn 4-en (ik, Roeland, Lisa een Canadese en Baruko een Japanse die we allebei op de boot ontmoet hebben) een goedkope bungalow geboekt voor maar 4 euro per nacht. Het werd allemaal nog een lastige toestand. Met de jeep van die "boekingsgozer van de boot" naar de bungalow in the middle of nowhere en t regende pijpestelen. Dat begon lekker dus. De bungalows waren echt waardeloos. Geen warm water, geen handdoek, geen wc papier. Mijn god waar waren we beland? We wilden die avond ook nog naar de beruchte full moon party op t strand maar hoe gingen we er komen? Goed om een lang verhaal kort te maken: je werd compleet afgezet met de taxi's omdat je anders toch niet op je plaats van bestemming zou komen, de mensen waren echt ongelooflijk onbeschoft (hadden ze alle onvriendelijke thai op dit eiland gestopt?), de full moon party was zoiets als een strandfeest in Salou (ik word te oud voor deze onzin haha) en ik was doodmoe. Afijn it sucked big time!! Het eiland was overspoeld met allemaal jonge 20-ers die allemaal katjelam en high van de drugs waren. Ik wilde zsm weg en Lisa gelukkig ook. De volgende dag hebben we Roeland op de boot gezet naar Koh Tao (nadat die bungaloweigenaar nog ff een nacht extra had gerekend omdat we 1 uurtje later met uitchecken waren, de asshole) en gingen Lisa, Baruko en ik op zoek naar wat anders. Baruko had echter dr creditcardtasje laten liggen bij de bungalow (nee hoor niets gezien zeiden ze toen ze ernaar belde, klopte van geen kanten natuurlijk). Na wat wikken en wegen bij de pier en nog meer onbeschoft gedrag van de thai waren we t zo zat dat we een goede bungalow namen aan t strand met warm water maar nog steeds geen doorspoel-wc (als in, je gebruikt een soort mini douche waarmee je de boel weg moet spoelen, smakelijk!). Maar goed het was een stuk beter dan die andere hut. 's Avonds maar eens lekker uit eten geweest en ons laten behandelen in zo'n spa centre want dat hadden we wel verdiend. Vanochtend zijn we direct op de boot naar Koh Samui gestapt. We zaten met 300 man (lees ex fullmoon party gangers) op een boot waar denk maar 200 man op mochten dus werkelijk elke cm was bedekt met armen, benen of een backpack. Gelukkig hoefden we maar een klein uurtje en was t uitzicht adembenemend. Bovendien was de zon gaan schijnen waardoor alles er al een stuk rooskleuriger uitzag ;-) Voor de duidelijkheid, regen betekent hier niet een buitje maar een halve overstroming en maakt de wegen onbegaanbaar op een eiland als Phangan. Lisa en ik hadden al een beetje zitten speuren in onze Thailandboeken en besloten dat we naar een luxe resort gingen. De taxi chauffeur zette ons alleen per ongeluk bij de verkeerde af (gelukkig maar 50 m verder). Ach ok dan checken we deze toch ook even dachten we. Nou guess what? Paradijs!!!! jaaaaaa zo'n ding van honeymoonsuites, tropische eilandplaatjes, helemaal superdeluxe. Ahum dit moest wel reteduur zijn dusse eeeuuuhh wat kost dit? 1450 per nacht dusse 30 euro per nacht incl. ontbijt toink!!! Was deze mevrouw serieus??? Later bleek dat de receptie-mevrouw ons ook nog eens 40% korting had gegeven :-) Lisa en ik konden t niet geloven en hebben als een gek foto's van de kamer gemaakt want dit kost in NL serieus 250 euro per nacht (minimaal). We hebben echt de rest van de dag tegen mekaar geroepen: i can't believe it, this is paradise. We waren helemaal door t dolle heen ;-) Vanmiddag heerlijk op t strand gelegen, ff lekker op mn strandbedje wat gegeten, langs t strand gelopen. Het is hier fan-tas-tisch :-) We baden in luxe. Ik voel me een millionaire hahaha. En... de mensen zijn hier wel vriendelijk, wel zo prettig. Kortom dit worden een paar heerlijke laatste dagen en met Lisa is t ook weer rete gezellig. Eeuuh alleen naar Thailand?? Ben geen moment alleen geweest haha.
Groetjes vanaf Koh Samui :-)

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen genaamd Corazon Fairtrade. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 29 Oktober 2007 - 10:24

    Mireille:

    Je maakt een hoop mee, leuk hoor. Ben benieuwd naar je foto's. Hier ook regen maar we spoelen niet weg hoor! Kaya mist je echt ontzettend. Hij vind zich zelf echt de zieligste kat van de wereld. we zien je snel weer. groetjes je buuv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 35202

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: