Busziekte ??? ff lekker plassen :-( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Busziekte ??? ff lekker plassen :-( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Busziekte ??? ff lekker plassen :-(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

18 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,
Vandaag ben ik alleen naar River Kwai gegaan. Roeland was ziek (grieperig) en besloot in zn bedje te blijven. Het was nog een hele toestand om een taxi te krijgen die me naar t busstation wilde brengen op de meter. Ze vroegen allemaal where you wanna go? haha Als je dan zegt River Kwai willen ze je allemaal voor 40 euro brengen terwijl je voor nog geen 4 euro met de bus retour kan. Afijn toch nog allemaal gelukt. Ik was echter ook niet helemaal topfit vandaag (vast die airco) dus kreeg een beetje last van wagenziekte in de bus (bestaat er ook nog zoiets als busziekte?). Misselijke en duizelige toestanden dus eerst maar even aan de cola toen ik aankwam. Daarna de weg gevraagd. Stond er binnen 3 sec een fietstaxi voor mn neus. Where you wanna go? uiteraard ;-) Na ja beetje onderhandeld en zo zat ik daar prinsheerlijk in zo'n karretje en werd ik t hele stadje doorgecrossed. Eerst maar eens even naar t museum waar ze een barak van toen hebben nagebouwd. Voor de mensen die het niet weten even een stukje geschiedenisles: in de 2e wereldoorlog hebben amerikaanse, engelse en Nederlandse! krijgsgevangenen onder bezetting van de Japanners deze brug gebouwd onder erbamelijke omstandigheden. Dit was een belangrijke verbinding voor de Japanners en heel veel mensen zijn gestorven omdat die brug zsm klaar moest zijn dus mensen moesten keihard werken etc. Goed behoorlijk indrukwekkend dus, ook allemaal foto's van Nederlanders enzo. Heftige shit. Daarna naar die bewuste brug gegaan. Overheen gelopen maar was wel een beetje scary aangezien er van die grote gaten tussen zaten en ik over een 50 cm breed pad van ijzerplaten liep (met tegenliggers). Op t station daar heb ik kennis gemaakt met een thais toilet, pfoe moest ik ff nodig. Toiletten bij dat museum zagen er niet uit dus dacht pak de volgende wel. Nou 5 baht betaald voor de meest ranzige hurk wc ever bleh. Als kind wilde ik al niet in de struiken plassen voor zover ik me kan herinneren ;-) Later toen ik terug kwam moest ik weer zo nodig, hup de KFC in, daar zouden ze wel normale hebben maar nee dus, die waren nog smeriger hahaha. Maar goed t mag de pret allemaal niet drukken. Vanmiddag eerst maar even gelegen want ik voelde me toch echt niet lekker. Vanavond maar even rustig aan gedaan. Morgen gaan we namelijk naar Chiang Mai vliegen en dan willen we wel een beetje fit zijn. Nog een "echte" Diesel tas gekocht voor maar 7 euro. Voor de beeldvorming: Kao San Road, waar wij zitten met t hotel is de Kalverstraat op Koninginnedag. Allemaal eetkraampjes, muziek, herrie, hordes mensen, stalletjes met kleding, tassen en allerlei spullen. Het is erg erg gezellig maar we willen nu wel graag weg uit de drukte. ff wat anders. Vanavond dus bijtijds naar bed, zodat we morgen hopelijk weer fit zijn :-)Doeggggg

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 19 Oktober 2007 - 07:50

    Fred:

    Wow, wat een verhaal weer en mooie ervaringen. Je maakt er wel wat mee in ieder geval. Ik hoop dat je je wat beter voelt vandaag en dat deze vlucht een beetje normaal verloopt voor je. Voor mij komt helaas de datum alweer dichterbij dat ik naar huis moet. Wil niet maar ja heb weinig keuze.

    Heel veel plezier daar en spreek je snel weer. Btw het is erg leuk om je verslagen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 35301

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: