Schroevedraaiers ;-) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Schroevedraaiers ;-) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Schroevedraaiers ;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

17 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Tja t internetcafe zit hier direct bij de uitgang van mn hotel dus prima mogelijkheden om jullie steeds te updaten. Gisteren ben ik dus met Roeland naar Ayutthaya geweest. We werden eerst nog bij t verkeerde busstation afgezet en hadden geen zin om dan helemaal van t zuid- naar t noordstation te gaan, dus we regelden een taxi. Tenminste Roeland want die is een die hard onderhandelaar. Daar hebben we een beetje tempels bekeken enzo en rondgewandeld (pfoe wat een hitte). Ik liep nog bijna een voedselvergiftiging op in een restaurantje daar. Gelukkig had ik na 3 happen al door dat t niet in orde was want mn maag begon al rondjes te draaien. Maar goed verder is t eten hier superlekker en er is zoveel keuze dat je echt niet weet wat je moet kiezen. Terug bij t hotel kwamen we die Frederique (Belg) tegen en besloten we met zn 3-en wat te gaan eten in een supergoed restaurant waar ik met die Ieren was geweest. Daarna moesten we uiteraard een bar op zoeken dus, gemak dient de mens, zijn we maar naar de bar onder ons hotel gegaan (die mij de eerste nacht zo erg uit mn slaap had gehouden dat zelfs mn oordoppen niet hielpen, heel fijn). We waren de enige toeristen en hebben ons rot gelachen om die gekke Thai die helemaal uit hun dak gingen op de muziek van het rock/reggae bandje dat aan t spelen was. Ik wilde natuurlijk mn favo drankje bestellen: vodka-redbull maar ja dat hebben ze hier geloof ik niet dus het werd een vodka-jus ookwel screwdriver genoemd. Na een tijdje besloten we dat we maar eens verder moesten gaan kijken en belandden we in een soort hiphop tent, helemaal mijn ding dus. Vlak voor sluitingstijd met de nodige schroevedraaiers achter mn kiezen ;-) liepen we tegen 2 engelse meiden en een turks/joegoslavische jongen op. Na een gesprekje of wat daar op moest lijken, met die meiden dacht ik, mwah ik ben nog best helder ;-) Maar goed, we waren allemaal nog helemaal in de party stemming dus toen ze gingen sluiten besloten we op zoek te gaan naar een andere tent. Gevonden, entree betaald en.... na een half uur ging de muziek uit, heel vaag. Kwam nog een Colombiaan en Argentijn tegen dus ik stond zowaar met mn zatte hoofd nog een aardig woordje Spaans te ouwehoeren. Na ja ik kon inmiddels geen schroevedraaiers meer zien dus hoogste tijd om mn bed op te zoeken en met zn 3-en terug te gaan naar t hotel. Alles ging prima totdat ik aan mn kamerdeur stond. Mn pas had al kuren maar dat hadden we alledrie wel en die jongens stonden te wachten voordat we gingen eten, dus dacht dat regel ik wel als ik terugkom. Nou niet dus!!! 5 van die thaise mannetjes hebben er alles aan gedaan om mn deur open te krijgen, hele inbraakpogingen zijn er ondernomen maar nee hoor er was geen beweging in te krijgen. Ja sta je dan een beetje zenuwachtig van je ene op je andere been te springen met je zatte hoofd, terwijl je alleen nog maar aan je bed kan denken. Wat een gedoe. Na een uur pielen (Roeland en Frederique deden vrolijk mee en Roeland offerde zich op als ware held hehe) besloot ik toch maar gebruik te maken van de andere kamer die ze me aangeboden hadden (naast die van Roeland toevallig), dan maar slapen zonder mn spullen. Eerst maar eens even uitgeslapen en toen maar naar mn oude kamer gelopen die op een kier stond. Al mn zooi naar boven verhuisd, eind goed al goed. Nog wel ff flink gezeikt bij de receptie maar manager beslist vanavond over gratis nacht o.i.d. Vandaag hebben we niet zoveel gedaan want we waren nogal verrot. Dus tempels bekeken en met een bootje over de rivier gevaren. Straks even hapje eten en vanavond bijtijds naar bed want morgen gaan we naar River Kwai en daarvoor moeten we 3 uur in de bus zitten, dus vroeg op. O ja Michael Gran Canaria heeft niets meer van zich laten horen. Nou ja ik kan er niet mee zitten, weet wel een beetje hoe ie is (onberekenhbaar!!) en vermaak me zo ook prima met Roeland en Frederique dus who cares? Nou lang verhaal geworden dus ik brei dr maar een eind aan. Doeiiii

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 17 Oktober 2007 - 11:21

    Serina:

    Nou meis het klinkt als een heel avontuur en je bent er net...
    Klinkt als een boek :P
    Nou ben blij dat je het naar je zin hebt..

    Take care
    Kusies Serina

  • 17 Oktober 2007 - 15:43

    Cindy:

    hey meissie!! Dsu jij zit in bangkok! TE gek, lekker he ff het kikkerlandje ontsnappen!! benieuwd naar je volgende mailtjes!!Je schrijft altijd zo leuk! Ik lees dat je het erg gezellig hebt met al die andere toeristen, echt te gek klinkt het allemaal!Behalve je deur dan..hihi! Hier gaat alles toppie, het zonnetje schijnt,como siempre!
    Nou ik stuur je een dikke knuffel vanuit het zonnige gran canaria!
    xxx :=)

  • 17 Oktober 2007 - 17:18

    Stephanie:

    Hey mop, ik ben blij dat je het naar je zin hebt lekkere kletskous van me hahaha. Jij maakt toch altijd van die bijzondere dingen mee ey. Wat raar van Micheal, wat een stommerd!! ;-)
    Ik zit nu op school. Heb mijn opdracht al af dus toen dacht ik laat ik Jeanitha even een reactie sturen.
    Nou meisje mijn les is af dus ik ga stoppen.

    Dikke kus en doe voorzichtig!!

  • 17 Oktober 2007 - 18:04

    Karin:

    Hoi Jeanitha,

    Ik dacht laat ik eens kijken waar je allemaal beland bent, zo te horen aan je verhalen is het alleemaal voorspoedig verlopen. en ben ik toch ookwel erg benieuwd hoe ik dat ga meemaken, die duitsers in het vliegtuig enzo:P! bah bah!

    He meis we houden contact he!! Want dat shoppen en fietsen moet er zeker nog van komen.

    Succes!! Kus karin

  • 17 Oktober 2007 - 22:00

    Janine:

    Hey meis
    Zo te horen heb je het goed naar je zin daar!!! En al wezen stappen...dat doe je goed!!! En hiphop is altijd lekker!!!
    Héél veel plezier nog daar...en tot snel.
    Kus Janine

  • 18 Oktober 2007 - 07:52

    Fred:

    Hey hey, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Kan ook haast niet anders of jij moet die problemen hebben he ;)
    Maar ik ben blij dat alles op is gelost.
    Ik ben nog in Chisinau. ook erg leuk allemaal. Vermaak mij elke dag weer.
    Ik wens je veel plezier en hoop dat de rest van je toch wat makkelijker verloopt.

    Groetjes Fred

  • 18 Oktober 2007 - 16:24

    Bart:

    Goed dat je weer midden in t avontuur zit. Relaxed!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 35208

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: