Van totale stress naar totale ontsanning in 24 uur - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Van totale stress naar totale ontsanning in 24 uur - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Van totale stress naar totale ontsanning in 24 uur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

16 Oktober 2007 | Nederland, Nieuwegein

Sawaddiekaaaa oftewel hallo!!!
Alles prima hiero. Nou zoals de titel al zegt was t even complete stress om hier te komen. Het begon al onderweg naar het vliegtuig. Schijnbaar kreeg ik een of andere ingevind want in de auto wilde ik ineens op de tickets kijken. En ja hoor ik had me vergist in de vertrek- en aankomsttijd. Dat werd dus direct doorrijden naar Dusseldorf want de eerstvolgende trein kwam pas 2 uur later. Had ik dat? :-S Gelukkig kwamen we ruim op tijd aan. Tijdens t wachten heb ik echt een enorme hoeveelheid vieze Duitse mannetjes gezien die allemaal alleen reisden en volgens mij linea recta doorgingen naar Pattaya (ook wel het grootste bordeel van de wereld genoemd) Bleh wat een engerds zeg. In het vliegtuig kwam ik naast een oudere Duitse man te zitten die 3x raden.... ja ook weer naar Pattaya ging haha. Maar goed hij was wel aardig en ik had met m te doen toen ie vertelde dat zn vrouw vorig jaar overleden was en hij tranen in zn ogen kreeg. Tijdens de vlucht heb ik gelukkig nog een beetje kunnen slapen dus t ging allemaal nog redelijk snel (toch 11 uur in dat te krappe vliegtuig gezeten pfoe). Op t vliegveld werd ik direct belaagd door allerlei Thai die taxi,taxi riepen. Gelukkig had ik een paar woordjes Thai uit mn hoofd geleerd, waaronder Mai Ouw (oftewel nee ik wil niet) wat werkte als een t**t ;-) Ze dachten blijkbaar dat ik vloeiend Thais spreek want er kwamen hele riedels achteraan van hun en dan lachte ik maar vriendelijk alsof ik een echte doorgewinterde Thailand ganger was (ze moesten eens weten). In het hotel bleek Roeland (ja die van het reisforum uit A'dam) al een lijntje uitgegooid te hebben. De receptie was al compleet op de hoogte van mijn komst en hij zat in kamer die en die. Ik was een beetje verbouwereerd, dacht mwah ok, we zien t allemaal wel hoor ;-) Ik had namelijk ff haast want ik moest als een speer naar de Spa, om al mijn pijnlijke spieren eens onderhanden te laten nemen en mn verlopen gezicht weer op te peppen want ik zag er inmiddels niet meer zo fris en fruitig uit :-P Ik ben uitgebreid in de watten gelegd en t was heerrrrrrluk. Nog even gezellig met de Nederlandse manager gebabbeld, die nog een taxi voor me regelde in het spitsuur van Bangkok. Waaaaaah gekkenhuis, normaal al maar in de spits helemaal, als gekken scheuren ze links, rechts door t verkeer. T maakt allemaal niet uit en soms zitten ze ook nog lekker te bellen (uiteraard niet handsfree) of een boekje te lezen onderweg. O ja ze rijden hier links en het stuur zit rechts. In mn eerste taxiritdacht ik steeds dat we tegen t verkeer in reden. Uiteindelijk kreeg ik nog ruzie met de taxichauffeur haha. Hij kon niet in de straat rijden van mn hotel, waarop ik vroeg ja moet ik daarin lopen en zit daar t hotel (was weer eens ff de coordinatie kwijt duh). Hij begreep me niet goed en ging ineens tegen me schreeuwen, ja ik kan er toch niet in en dat zie je toch blabla. Ik??? wat thai waren toch zo bedeesd? Nou niet dus, maar dat geeft niet hoor, want ik liet m op niet zachtzinnige manier merken dat ik er niet zo van gediend was en toen ie begon te schreeuwen dat ie NU zn geld wilde enzo heb ik m duidelijk gemaakt dat ik niet zn hondje was en dat ie niet een beetje respect toonde dat ie helemaal geen geld zou krijgen. Daar schrok hij weer van hehe. O ja Roeland en ik liepen mekar steeds mis en Michael (die vriend uit Gran Canaria) was gisteravond megadruk toen ik m belde dus ik moest alleen een hapje gaan eten. Hup door de stromende regen de straat op en t eerste de beste tentje ingedoken. Al snel raakte ik aan de praat met een Iers echtpaar die met hun zoon daar zaten. Hij werkt hier in Thailand. Het was zo gezellig dat ik de hele avond met hun opgetrokken ben. Ow nog maar 2 min zie ik ff afronden. vanochtend liep ik Roeland tegen t lijf toen ik terugkwam van t ontbijt en we gaan nu naar Ayutthaya, een oude plaats verderop. tENMINSTE HIJ GAAT MET MIJ MEE. lATER MEEER. sNEL AFSLUITEN. dOEGGGGG

Mede naar aanleiding van mijn/onze vele reizen heb ik mijn hart gevolgd en ben ik mijn eigen webshop met fair trade mode- en woonaccessoires begonnen. Alle producten worden rechtstreeks geïmporteerd uit India, Bangladesh, Bali, Cambodja en Mexico. Kijk op www.corazonfairtrade.nl

  • 16 Oktober 2007 - 07:14

    Serina :

    He meisieee
    Leuk man je komt van de drukte in de drukte maar zo te horen kom je er wel uit...
    Nou meis veel plezier en geniet ervan...

    Hier in dit kleine landje gebeurd niet echt wat..

    Greetss serina
    ik hoor snel weer van je

  • 16 Oktober 2007 - 17:08

    Janine:

    He meis...
    Héél veel plezier daar! Geniet ervan...
    Had je het nou over regen...daaro in Thailand...het zal in iedergeval warmer zijn dan hier! Ben erg benieuwd naar je ervaringen daar!

    Liefs
    Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 35306

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: