Naar Jenny - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Naar Jenny - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Naar Jenny

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

13 November 2014 | Australië, Bunbury

Afgelopen maandag zijn we eerst naar Bunbury centrum gegaan (voordat we naar Jenny gingen) om nog wat te shoppen. Martijn had een nieuwe zonnebril nodig want er zat een kras op zn oude en ik wilde toch even kijken voor Ugg laarzen (pa, dat zijn laarzen met schapenvacht aan de binnenkant, heerlijk warm dus!). Die Uggs is nog een heel verhaal want de meesten worden gemaakt in China en je hebt neppers en echte en pfff het zit allemaal wat moeilijk in elkaar. Ugg is een type laars maar ook een merk. Je kan dus Ugg laarzen hebben van het merk Ugg Asutralie maar ook van EMU en dan noemen ze het nog steeds Ugg laarzen (schapevachtlaarzen). Snap je het nog? ;-)

Martijn slaagde in ieder geval voor een mooie zonnebril en ik vond zowaar een leuke sweater in de sale (ja de zomer begint hier dus ze hadden allemaal wintersale, mooi!). Ik had ook Ugg laarzen gezien maar in een toeristenwinkel en dus veel te duur wat mij betrof.

Na het shoppen zijn we naar Jenny's huis gereden in Busselton. Matt en Jess waren ook mee. We kwamen de oprit opgereden en ik wist niet wat ik zag. Echt een enorm huis, zo mooi! Net als met Cindy was ook het weerzien met Jenny warm en hartelijk. Steve was niet thuis want die werkt 3 weken in het hoge noorden en heeft dan 1 week vrij. Ze hebben twee van die vlinderhondjes (Jake en Lilly) wat een grappige beestjes zeg. De twee katten hebben we niet zoveel gezien. In ieder geval hebben we met zn allen lekker gelunched terwijl ik mn ogen uit keek in dit jawel 370 m2 grote huis. We hadden een enorme slaapkamer en idem badkamer voor onszelf. Jenny had haar slaapkamer met badkamer en suite aan de andere kant van het huis. De keuken was zo groot als onze hele woonkamer. Na de lunch hebben we lekker in de tuin gezeten met zn allen, een beetje zitten kletsen en onze Margaret River tour voor de volgende dag geregeld. Jenny, die vegetarisch is en heel gezond leeft, maakte 's avonds een lekkere quiche voor ons en stopte ons vol met allerlei gezonde sapjes en ander lekkers. Ik had het gevoel dat we in een 5 sterren hotel waren beland. Ze was ook echt een supergastvrouw. Na het eten hebben we nog even gekroeld met de hondjes. Lily was op slag verliefd op Martijn haha. Ze lag bij m en Jenny wilde dr aaien, ging ze grommen! Ze wilde perse bij Martijn liggen ;-) Toen heb ik Jake maar veel geknuffeld want dat gekke, hyperactieve beestje werd jaloers......

De volgende dag zijn we naar de grootste wijnregio van Australie geweest waar ze de beste wijnen van de wereld maken (voor t geval je denkt, mmm in Australie?, we zijn bij een wijnmakerij geweest die wijn heeft gemaakt die uitgeroepen is als beste ter wereld, jawel beter dan de Franse!). Ons busje zat helemaal vol en we hadden best een leuke groep (alhoewel we Engelsen maar raar volk blijven vinden). Pete de gids was geweldig. Wat een droge humor had die man! We hebben niet alleen heerlijke wijntjes bij verschillende wijnboeren geproefd maar ook kaas (de Nederlandse is toch echt lekkerder), chocola en bier in een brouwerij. Pffff was wel een beetje aangeschoten aan het einde van de dag ;-) Gelukkig was Martijn nog helder genoeg om te rijden want we hadden besloten lekker vegetarisch te koken voor Jenny die er een lange dag werken op had zitten en pas 19.00 thuis zou komen. Dus hup snel in de oude pick up gesprongen die we mochten lenen, naar de supermarkt en aan de kokkerel gegaan. Jenny vond onze Indiase curry gelukkig heerlijk! 's Avonds heb ik nog lekker uitgebreid in bad gelegen terwijl Martijn met de hondjes knuffelde en met Jenny heeft gekletst. We waren echt heel blij dat we even een paar dagen konden relaxen want we waren behoorlijk moe na onze mega campingtrip.

Gisteren zijn we gaan shoppen in Busselton. Tenslotte wilde ik toch nog een paar Uggs scoren. Helaas werd ik wakker met een hele dikke keel en ik voelde me zo slap als een vaatdoek. Er kwam, denk ik, even wat vermoeidheid uit. Gelukkig was ik niet echt ziek en met gezond voer en sapjes er in van Jenny voelde ik me al wat beter. Zowaar een paar hele mooie zwarte Ugg laarzen gevonden dus ik heb lekker warme voetjes als we thuis komen :-) Verder nog wat winter sale bekeken maar we konden allebei verder niet slagen. Aangezien ik toch best wel moe was en het een beetje raar weer (wind en bewolking) was, zijn we in de middag naar huis gegaan waar ik op de bank als een blok in slaap gevallen ben. Martijn had in de tussentijd lekker spaghetti bolognese gekookt. We waren alledrie eigenlijk best moe. Uiteindelijk ben ik nog in bad gegaan en toen ik terug kwam was Jenny al naar bed en Martijn op de bank in slaap gevallen. Ja al dat relaxen, je wordt er moe van ;-)

Vanochtend zijn we nog even met de hondjes op het strand gaan wandelen. Het is prachtig in Busselton! Ze hebben een heel mooi strand met heel helder water en iedereen is zo " laid-back" (overal in Australie). Daarna zijn we met Jenny weer terug gereden naar Bunbury (Mick en Cindy). Nog even koffie gedronken in het winkelcentrum, boodschapjes gedaan en afscheid genomen van Jenny. Ze staat op het punt om hun prachtige huis te verkopen en terug te verhuizen naar Nieuw-Zeeland waar ze oospronkelijk vandaan komen. Zij en haar man Steve willen daar land met daarop een huis en losse vakantiehuisjes kopen en er een soort vakantieparkje beginnen. We zeiden dat we zeker langs zouden komen! :-) Het was echt geweldig om bij haar te verblijven.

We zijn nu weer terug bij Mick en Cindy en ik bedacht me dat het alweer even geleden was dat we een verslag hadden geschreven. Martijn was met Mick wat mannen-shopping gaan doen (naar een of andere mega gereedschapwinkel ofzo) dus na wat gekletst te hebben met Cindy ben ik maar weer gaan typen ;-)

Morgen hebben we een "girls day out". Cindy en ik gaan naar een of ander "onstappnings iets" waar je kan mediteren, yoga kan doen, massages kan krijgen en nog meer van dat soort dingen. Martijn houdt een mannendag met Mick heb ik begrepen. Zal wel iets met bier drinken worden.....

Tja en dan zit het er alweer bijna op. Maar daar gaan we nog niet over nadenken. We hebben namelijk last van omgekeerde heimwee zoals Martijn het noemt. We willen nog helemaal niet weg uit Australie. Het bevalt ons veel te goed hier :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bunbury

We're going to a land down under :-)

Nog een paar nachtjes slapen en een paar dagen werken en dan is het zover! Dit jaar gaan we verder dan ooit, namelijk naar Australië :-)

Nu denken de meesten van jullie waarschijnlijk aan Sydney, Melbourne etc. maar nee we gaan naar de andere kant, Perth en omgeving. Niet zonder reden, want we zijn uitgenodigd door twee Australische stellen die we twee jaar geleden in Maleisië hebben ontmoet.

Maar voordat we naar hun (ten zuiden van Perth) gaan, gaan we eerst een enorme roadtrip doen (2500 km in 9 dagen). Na een dag of vier Perth en omgeving (Rottnest Island, walvissentour, Fremantle festival, Perth centrum) vertrekken we in onze camper naar een paardenranch bij Kalbarri National Park om daar de natuur te bekijken en (Jeanitha dan) te paardrijden in de bush / outback. Vervolgens rijden we door naar Monkey Mia / Shark Bay aan de kust waar we dolfijnen gaan voeren en een Didgeridoo Dreaming Night Tour (iets met een BBQ, Aboriginal en didgeridoo's) gaan doen. Daarna rijden we een heel stuk naar het noorden, naar Ningaloo Reef (de tegenhanger van het Great Barrier Reef) om daar wat te snorkelen, relaxen en verder te doen wat er op ons pad komt. Maar ja we moeten die camper natuurlijk ook weer inleveren dus tijd om weer om te keren. Nog even een pittstop in Hamelin, waar ze een bijzonder door de natuur gevormd zwembad hebben met stromalites (Google maar even), om daarna door te rijden naar Pinaccles Desert. Een sience fiction aandoend landschap met vreemde rotsformaties. Daarna leveren we de camper weer in in Perth en komt Cindy ons ophalen.

Hier begint het tweede gedeelte van onze reis namelijk ons verblijf bij Cindy & Mick en Jenny & Steve. Cindy & Mick nemen ons eerst mee naar het Bluesfestival Weekend in Bridgetown (mochten we de blues zat zijn dan mogen we hun auto lenen en zien we wel waar we naar toe gaan). Daarna zetten ze ons af bij Jenny & Steve en gaan we nog een tour doen in de Margaret River regio, de beste wijnstreek van Australië en daar moeten we even van proeven uiteraard ;-) Voor de rest houden we dit tweede gedeelte open. Go with the flow, we zijn allang blij dat we bij Cindy en Jenny mogen verblijven.

Kortom het wordt ongetwijfeld weer een ontzettend mooi avontuur waarvan we jullie graag op de hoogte houden via dit reisverslag.

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Naar Jenny

13 November 2014

Bluesfestival Bridgetown

13 November 2014

Bluesfestival Bridgetown

07 November 2014

In het zuiden bij Cindy en Mick en Jenny en Steve

07 November 2014

Roadtrip deel 3: Exmouth en weer terug naar Perth
Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 35189

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 01 Oktober 2016

Sri Lanka en de Malediven

24 Oktober 2014 - 16 November 2014

We're going to a land down under :-)

26 Oktober 2013 - 17 November 2013

Vietnam

08 September 2012 - 29 September 2012

Azie.....here we come :-)

02 September 2011 - 24 September 2011

Rondje Andalusie

27 November 2010 - 18 December 2010

Rondje Azie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: