Eindelijk een PC dus tijd voor een update - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Eindelijk een PC dus tijd voor een update - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Eindelijk een PC dus tijd voor een update

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

07 November 2014 | Australië, Bunbury

Yes, we zijn bij Cindy en Mick en hebben dus eindelijk de mogelijkheid om echte reisverslagen te plaatsen. We gaan het maar in delen doen anders wordt het echt een ellenlang verhaal ;-)

We waren bij ons bezoekje aan Perth centrum en de Krav Maga training van Martijn gebleven.......

De volgende dag heeft Vic ons afgezet bij de pier voor onze trip naar Rottnest Island (ongeveer een half uurtje met de ferry). Rottnest heet zo omdat de ontdekker van dit eiland een Nederlander was en de quoakka's aanzag voor grote ratten. Hij gaf het dus de naam rattennest-eiland en zo ontstond de uiteindelijke naam Rottnest eiland. Het is zeg maar een soort Terschelling maar dan tropisch ;-) Dus in bikini, korte broek, topje en gewapend met een groot strandlaken daar heen want het zou tenslotte 30 graden worden. Mmmm toch niet helemaal goed voorspelt want het water was superkoud en we hebben de hele dag onze sweaters aangehouden. Mocht de pret verder niet drukken want we hebben lekker rondgefietst, genoten van de prachtige omgeving en uiteraard kennisgemaakt met de quokka's die vrijwel alleen op dit eiland in Australie te vinden zijn. Ze zijn nergens bang voor en gaan rustig bij je zitten als je zit te eten. Kijken ze je met van die kraaloogjes aan, zo van he hallo ik wil ook wat! Ze lijken inderdaad op grote ratten maar zijn veel schattiger. Onderweg kwamen we nog een Braziliaans stel tegen die vertelden dat ze 26 uur moeten vliegen om in Australie te komen. Wij klagen dus niet meer over onze lange vliegreis ;-)

Aan het einde van de middag hebben we de ferry terug genomen. nog even wat fish en chips gegeten in de haven en vervolgens naar de bierbrouwerij Little Creatures gegaan. Daar hadden we namelijk nog afgesproken met Sean de krav maga trainer en zn vriendin. Gezellig zitten ketsen, biertje erbij. Kortom erg leuke avond gehad. Eenmaal "thuis" gekomen waren Deb en Vic al naar bed dus we konden niet meer bespreken hoe laat we weg moesten, ontbijt wilden etc. Shit als dat maar goed gaat morgen dacht ik nog.

Het werd allemaal nogal chaotisch want er was niemand toen we de volgende ochtend beneden kwamen. Er bleek ook nog een nieuw stel te zijn gekomen de avond ervoor dus Vic moest ineens veel ontbijtjes maken en dat gaat natuurlijk niet zo snel op je 85e. Afijn uiteindelijk kwamen we zo'n 1,5 later als gepland de camper ophalen. De vrouw van het verhuurbedrijf leek op Nanny Mc Fee. Eerst leek het een echte kenau maar gelukkig ontdooide ze snel. Rondje camper uitleg gedaan en hop de weg op. Pffff even wennen hoor links rijden in de stad en waar is die supermarkt nu? We moesten even flink inslaan want naarmate je meer de bush in gaat wordt alles ontzettend duur. Voor alle duidelijkheid..... booschappen doen is hier een ware uitdaging voor je portemonnee want sommige dingen zijn 2 a 3x zo duur als in Nederland. Gemiddeld besteedt men hier sowieso minimaal 2x zoveel aan de boodschappen als dat wij in Nederland per week doen. O ja en voor de rokers onder ons..... een pakje sigaretten kost omgerekend 15 euro en een (groot) biertje in de kroeg 7 euro! Maar goed half 2 waren we er helemaal klaar voor en begon onze 6 uur durende reis naar Kalbarri. Hierover meer in het volgende verslag. Om het een beetje leesbaar te houden ;-)

Verslag uit: Australië, Bunbury

We're going to a land down under :-)

Nog een paar nachtjes slapen en een paar dagen werken en dan is het zover! Dit jaar gaan we verder dan ooit, namelijk naar Australië :-)

Nu denken de meesten van jullie waarschijnlijk aan Sydney, Melbourne etc. maar nee we gaan naar de andere kant, Perth en omgeving. Niet zonder reden, want we zijn uitgenodigd door twee Australische stellen die we twee jaar geleden in Maleisië hebben ontmoet.

Maar voordat we naar hun (ten zuiden van Perth) gaan, gaan we eerst een enorme roadtrip doen (2500 km in 9 dagen). Na een dag of vier Perth en omgeving (Rottnest Island, walvissentour, Fremantle festival, Perth centrum) vertrekken we in onze camper naar een paardenranch bij Kalbarri National Park om daar de natuur te bekijken en (Jeanitha dan) te paardrijden in de bush / outback. Vervolgens rijden we door naar Monkey Mia / Shark Bay aan de kust waar we dolfijnen gaan voeren en een Didgeridoo Dreaming Night Tour (iets met een BBQ, Aboriginal en didgeridoo's) gaan doen. Daarna rijden we een heel stuk naar het noorden, naar Ningaloo Reef (de tegenhanger van het Great Barrier Reef) om daar wat te snorkelen, relaxen en verder te doen wat er op ons pad komt. Maar ja we moeten die camper natuurlijk ook weer inleveren dus tijd om weer om te keren. Nog even een pittstop in Hamelin, waar ze een bijzonder door de natuur gevormd zwembad hebben met stromalites (Google maar even), om daarna door te rijden naar Pinaccles Desert. Een sience fiction aandoend landschap met vreemde rotsformaties. Daarna leveren we de camper weer in in Perth en komt Cindy ons ophalen.

Hier begint het tweede gedeelte van onze reis namelijk ons verblijf bij Cindy & Mick en Jenny & Steve. Cindy & Mick nemen ons eerst mee naar het Bluesfestival Weekend in Bridgetown (mochten we de blues zat zijn dan mogen we hun auto lenen en zien we wel waar we naar toe gaan). Daarna zetten ze ons af bij Jenny & Steve en gaan we nog een tour doen in de Margaret River regio, de beste wijnstreek van Australië en daar moeten we even van proeven uiteraard ;-) Voor de rest houden we dit tweede gedeelte open. Go with the flow, we zijn allang blij dat we bij Cindy en Jenny mogen verblijven.

Kortom het wordt ongetwijfeld weer een ontzettend mooi avontuur waarvan we jullie graag op de hoogte houden via dit reisverslag.