Eerste dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Eerste dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Sri Lanka

Door: Martijn en Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

12 September 2016 | Sri Lanka, Kandy

Hallo allemaal,
Dit jaar hebben we de tablet meegenomen want we zijn er vorig jaar wel achtergekomen dat de internet cafés in Azië een beetje uit beginnen te sterven. Vandaar dat we vorig jaar helaas geen verslag hebben kunnen maken.

Na een vrije lange vlucht van Düsseldorf naar Dubai en een iets kortere vlucht van Dubai naar Colombo kwamen we eindelijk aan in Sri Lanka. We namen de bus naar het station waar ons hotel maar 5 minuten vandaan lag. Eeeuuuh als je weet hoe je moet lopen :-( Het was ontzettend druk met mensen en verkeer en we konden t hotel maar niet vinden dus uiteindelijk maar een tuktuk genomen. Daarna hebben we niet veel meer gedaan want we waren super moe van de reis. Uiteraard moesten we nog wel eten dus we zijn naar een goed visrestaurant om de hoek gegaan. We zaten nog maar net of er kwam een Duits stel binnen gelopen waarvan de jongen exact dezelfde blouse als Martijn aan had. Notabene een blouse die je alleen online in Engeland kunt bestellen dus Martijn en die Duitse jongen stonden allebei zo van heeeeeeeee krijg nou wat haha. Ze kwamen gezellig bij ons aan tafel zitten dus zo werd t een leuke eerste avond (voor hun de laatste want ze gingen naar huis). Daarna naar bed gegaan want de volgende ochtend moesten we alweer met de trein mee naar Kandy.

De volgende ochtend zijn we met de tuktuk naar het station gegaan. Het was weliswaar niet zo ver lopen maar met zoveel mensen en verkeer en straten waar alleen maar gaten en drempels in zaten zagen we t toch niet zo zitten. We waren dan ook blij dat we weg konden uit Colombo. Wij vonden t een grote, vieze en drukke stad. De treinrit was heel mooi met prachtige uitzichten. We hadden bewust de 2de klas gereserveerd want dan kun je de ramen open schuiven en makkelijk foto's maken. Bij de eerste klas kan dat niet en zijn de ramen veel kleiner. Stel je niet teveel voor van de treinen in Sri Lanka. In Nederland zouden die treinen niet door de keuring komen haha. Maar het is allemaal te doen en 3 uur later kwamen we aan in Kandy. Vanaf daar een tuktuk genomen naar onze ecolodge net buiten de stad. Het is hier heerlijk rustig middenin de jungle. Die middag zijn we allebei knock out gegaan want we waren toch nog wel erg moe van de vlucht.

S avonds zijn we eerst naar het beste restaurant van Kandy gegaan. Eigenlijk kan je het geen restaurant noemen want het zijn een paar jongens die op een pleintje onder een tent de lekkerste gerechten van de grill toveren. Echt top! Gelukkig waren we vroeg want er waren maar een paar tafeltjes en binnen no time stond het stampvol. We raakten aan de praat met een paar Chinezen, vervolgens een Engels stel en daarna een Indiaas stel met wie we nog cocktails zijn wezen drinken uiteindelijk. Overigens hadden we op internet gelezen dat deze jongens van "Licensed to grill" zoals ze heten geen drinken verkochten dus we waren eerst naar de supermarkt gegaan voor wat Tiger biertjes. Dat bleek een schot in de roos te zijn want iedereen kwam ons vragen waar we die biertjes hadden gekocht. Blijkbaar kan je nergens Tiger bier kopen behalve bij de grote en moderne supermarkt bij ons in de buurt. We zaten er bijna aan te denken om groot in te slaan en ze te gaan verkopen vanavond ;-) Na t eten zijn we dus met het Indiase stel nog wat gaan drinken bij een bar/restaurant die op een heuvel gelegen is. Echt een leuke plek met een waanzinnig uitzicht. Vanavond gaan we er ook maar eten :-)

Vandaag hebben we t lekker rustig aan gedaan. We zij alleen naar de botanische tuinen geweest maar die zijn zo groot dat je er makkelijk 3 uur kan rondlopen. Wel heel mooi! We zijn nu net terug en terwijl Martijn in zijn hangmat ligt te dutten typ ik dus dit verhaaltje. Straks nog even een yoga les doen hier bij de ecolodge en dan hapje eten. Morgen gaan we naar de tempel van de tand (ja tand van Buddha) en nog een ander heel groot Buddha beeld met ook weer een mooi uitzicht. O ja en nog een ayurvedische massage want ben nog een beetje stijf van t vliegen.

Later meer maar dan waarschijnlijk vanuit Habarana waar we hierna naar toe gaan. Met de bus! Haha dat wordt nog een avontuur met die lokale bussen hier. Ben benieuwd :-)

• 12 September 2016 - 16:05

Saz:

Leuk om te lezen kanjer

Jeanitha

Dit profiel is van Martijn en Jeanitha. Ik (jeanitha) heb al veel van de wereld gezien (New York, Cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek, Spanje, Turkije, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië, Singapore). Martijn (groot Schotland-fan) en ik zijn Azië nu nog verder te ontdekken en gaan dit jaar naar Vietnam. Daarnaast heb ik mijn passie voor reizen omgezet in iets professioneels, namelijk een fair trade webwinkel genaamd Corazon Fairtrade. Via mijn webshop verkoop ik fair trade sieraden, tassen, hangmatten en woondecoratie uit India, Bangladesh. Cambodja en Mexico.