Bluesfestival Bridgetown - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Bluesfestival Bridgetown - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

13 November 2014 | Australië, Bunbury

Hallo allemaal,

Het heeft wat langer geduurd dan de bedoeling was maar hier zijn we dan weer met een nieuw verslag ;-)

Afgelopen vrijdag zijn we naar Bridgetown vertrokken voor het Bluesfestival. Voordat we gingen wisten we nog niet helemaal hoe het zou gaan met slapen daar maar dat werd ons al snel duidelijk toen we er aan kwamen. Mick en Cindy hebben namelijk een stuk land gekocht om een huis op te bouwen en het enige wat er tot nu toe gebeurd was, was het vlak maken van de aarde zodat we er op konden camperen (of moet ik zeggen kramperen?). Voor alle duidelijkheid, er waren geen douches en geen toiletten. Gelukkig wel public toilets op 5 minuten lopen afstand. Die hebben ze hier overal en je kan er gratis heen, het is er brandschoon en er hangt alyijd voldoende toiletpapier! Hadden wij dat maar in Nederland!

Maar goed, terug naar onze campingsite. Er zouden nog meer mensen komen en voordat we het wisten kwam er een camper aanrijden, nog meer auto's en een pick up truck met een barbeque (beter gezegd een halve buitenkeuken) erop gebonden. Kortom we waren met een hele groep mensen en het was ontzettend gezellig. Tentjes opgezet en hup de stad in. Aangezien de rest van de groep allemaal rete dure entree kaarten hadden gekocht en Mick/Cindy en Martijn en ik niet zijn we redelijk snel opgesplist. We hebben dus niet echt groepsfoto's kunnen maken maar ja. Gelukkig had ik me goed warm aangekleed want de temperatuur daalt met wel meer dan 10 graden 's avonds brrrrrrr. Ze noemen het hier ook wel Fridgetown. Ik besloot dan ook te slapen met mn kleren aan (joggingbroek, hemd, t-shirt, fleecevest en sokken). Martijn lag in een ander 1-persoonstentje dus die kon me ook niet warm houden. Man wat was het koud zeg, ik wilde zelfs mn jack aantrekken! De volgende ochtend zijn Martijn en ik naar de public toilets gelopen om ons wat op te frissen en toen we terugkwamen stond de "barbie" (barbeque) al aan. Binnen de kortste keren werden er worstjes, bacon en eieren gebakken en we zaten met zn allen in een grote kring te ontbijten tussen die bergen rode aarde met niets haha.

Vervolgens weer de stad in waar het een stuk drukker was geworden. Er waren allemaal kraampjes met eten en ander marktspul en gelukkig was de zon weer gaan schijnen. Nog wat bandjes gekeken, afscheid genomen van de groep met toegangsbandjes voor de grote optredens en terug naar onze campingplaats gelopen. Stonden daar zowaar een extra auto en tent op het land van Cindy en Mick. Dus Cindy en ik zijn er naar toe gelopen en vroegen ken je iemand van wie dit land is? Nee jullie? zeiden ze brutaal (het waren geen Australiers). Ja zegt Cindy het is mijn land. Na ja we hebben ze gevraagd om te vertrekken. Ze hadden niet echt haast maar we hebben gewacht totdat ze weg waren voordat we zelf vertrokken en hebben de groep geinformeerd.

Eenmaal thuis niet veel meer gedaan, gegeten en kennis gemaakt met Jess, de oudste dochter van Mick en Cindy die over was gekomen uit Nieuw Zeeland. Cindy gaat namelijk aanstaande zaterdag naar Bali met Michael (haar zoon). Jess en haar vriend Matt die een dag later kwam zijn daar dinsdag al heen gevlogen.

Zondag kwam de rest van de familie aanwaaien zoals Rachel de andere dochter en Michael, de zoon van Cindy en Mick en Matt,de vriend van Jess. Mick moest werken maar belde aan het einde van de ochtend dat er niemand op werk verschenen was (hij is supervisor in de mijnen). Iets met uitbetalen en contract blabla. In ieder geval konden wij komen kijken als we wilden. Leek ons wel interessant dus we zijn er met Cindy naar toe gereden en hebben alle mega grote machines van dichtbij mogen zien en mochten er zelfs inklimmen. Zelfs ik vond het leuk. Martijn vond het geweldig! Die mijnen (bovengronds trouwens) zijn echt enorm groot. Mick reed er met zn jeep doorheen en legde alles rustig uit. Kortom het was een leuke middag en we waren er even tussenuit want het was best druk geworden in huis.

's Avonds heeft Martijn nasi gekookt en dat ging er bij iedereen goed in. Tot slot nog wat biertjes gedronken in de achteruin en gezellig zitten kletsen. Michael was zo dronken als wat en liep te brallen als een idioot. Gelukkig ging ie uiteindelijk ook naar bed en kon iedereen rustig slapen ;-)

Verslag uit: Australië, Bunbury

We're going to a land down under :-)

Nog een paar nachtjes slapen en een paar dagen werken en dan is het zover! Dit jaar gaan we verder dan ooit, namelijk naar Australië :-)

Nu denken de meesten van jullie waarschijnlijk aan Sydney, Melbourne etc. maar nee we gaan naar de andere kant, Perth en omgeving. Niet zonder reden, want we zijn uitgenodigd door twee Australische stellen die we twee jaar geleden in Maleisië hebben ontmoet.

Maar voordat we naar hun (ten zuiden van Perth) gaan, gaan we eerst een enorme roadtrip doen (2500 km in 9 dagen). Na een dag of vier Perth en omgeving (Rottnest Island, walvissentour, Fremantle festival, Perth centrum) vertrekken we in onze camper naar een paardenranch bij Kalbarri National Park om daar de natuur te bekijken en (Jeanitha dan) te paardrijden in de bush / outback. Vervolgens rijden we door naar Monkey Mia / Shark Bay aan de kust waar we dolfijnen gaan voeren en een Didgeridoo Dreaming Night Tour (iets met een BBQ, Aboriginal en didgeridoo's) gaan doen. Daarna rijden we een heel stuk naar het noorden, naar Ningaloo Reef (de tegenhanger van het Great Barrier Reef) om daar wat te snorkelen, relaxen en verder te doen wat er op ons pad komt. Maar ja we moeten die camper natuurlijk ook weer inleveren dus tijd om weer om te keren. Nog even een pittstop in Hamelin, waar ze een bijzonder door de natuur gevormd zwembad hebben met stromalites (Google maar even), om daarna door te rijden naar Pinaccles Desert. Een sience fiction aandoend landschap met vreemde rotsformaties. Daarna leveren we de camper weer in in Perth en komt Cindy ons ophalen.

Hier begint het tweede gedeelte van onze reis namelijk ons verblijf bij Cindy & Mick en Jenny & Steve. Cindy & Mick nemen ons eerst mee naar het Bluesfestival Weekend in Bridgetown (mochten we de blues zat zijn dan mogen we hun auto lenen en zien we wel waar we naar toe gaan). Daarna zetten ze ons af bij Jenny & Steve en gaan we nog een tour doen in de Margaret River regio, de beste wijnstreek van Australië en daar moeten we even van proeven uiteraard ;-) Voor de rest houden we dit tweede gedeelte open. Go with the flow, we zijn allang blij dat we bij Cindy en Jenny mogen verblijven.

Kortom het wordt ongetwijfeld weer een ontzettend mooi avontuur waarvan we jullie graag op de hoogte houden via dit reisverslag.