Roadtrip deel 3: Exmouth en weer terug naar Perth - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 3: Exmouth en weer terug naar Perth - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 3: Exmouth en weer terug naar Perth

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

07 November 2014 | Australië, Bunbury

Het plan was dus om vanuit Denham naar Coral Bay te rijden maar de rit verliep zo goed en we hadden gewisseld met rijden dat we besloten door te rijden naar Exmouth (zo'n 1,5 uur verder). De eerste 5 minuten vond ik wel even spannend, tenslotte rij je niet elke dag met zo'n bakbeest en al helemaal niet links, maar het reed tot mn verbazing net als een auto en het ging dus prima.

De reden dat we direct doorgereden waren naar Exmouth was dat we een paar dagen op 1 plek wilden blijven. Tenslotte is dat lange rijden ontzettend vermoeiend dus we moesten echt even bijkomen voordat we weer 1250 km terug naar Perth gingen rijden. Dus rond 8.00 gingen we de weg op en rond 17.15 kwamen we aan in Exmouth (met flink wat stoppauzes tusendoor). Deze keer hadden we ook weer snel een mooie camping gevonden (niet al te moeilijk hier). Na deze lange rit vonden we dat we wel een etentje verdient hadden dus we gingen lekker uit eten in het beste restaurant van Exmouth en hebben heerlijke verse vis gegeten :-)

De volgende dag zijn we het schiereiland helemaal rondgereden en zijn we gestopt bij een vuurtoren met een prachtig uitzicht, een schilpaddencentrum, een uitkijkpunt met uitzicht op een wrak uit 1907 en verlaten stranden waar we gesnorkeld hebben (helaas was de zee te wild). Je ziet hier werkelijk geen mens op deze adembenemend mooie stranden met turquoise zee. Niets geen handdoekje aan handdoekje, uitgemolken stukken kust met hotels en mensen die je allerhande zooi proberen te verkopen for only one dollaaaaaarrrrrr. Ongerepte natuur waar bijna geen toeristen komen. Her en der kom je een andere camper tegen maar dat is het. Je kan makkelijk in je blote kont gaan zwemmen want er is toch niemand haha. Je hebt kilometers strand helemaal voor jezelf wow! De zon brand wel fel, ondanks de factor 50 (hier gekocht!) verbrandde ik toch nog iets maar ach.

De dag erna besloten we even helemaal niet te rijden op die ene kilometer naar het strand van Exmouth na ;-) Weer hadden we het strand bijna voor ons zelf en de zee was zo ondiep dat je wel een paar 100 meter kon lopen zonder koppie onder te gaan. We hebben lekker gepicknicked aan het strand. Ze hebben hier namelijk overal van die picknickplekken, sommigen zelfs met gratis barbeque's waar mensen wat vlees op leggen en dan een beetje gaan zitten kletsen met een biertje dr bij. Uiteindelijk hebben we ook nog gekookt en daar ons avond eten opgegeten. O ja en nu kwam die douche toch wel goed van pas, konden we lekker het zoute water van ons afspoelen :-)

Na een nacht goed slapen waren we dus goed uitgerust voor onze terugreis naar Hamelin Pool zo'n 6,5 uur verderop. Inmiddels begonnen we het rijden en het verblijven in de camper ook wel een beetje zat te worden dus goed moment om terug naar Perth te gaan.

Die dag waaide het onzettend dus het werd een vermoeiende reis met "pap-armen" van het corrigeren. Uiteindelijk kwamen we aan op de mini camping. Het was in the middle of nowhere dus euuuuh nogal boers zeg maar ;-) Maar ach voor een nachtje prima te doen en bovendien konden we nog even naar de stromatolieten kijken, een klein wandelingetje verderop. Het is een te lang verhaal om uit te leggen wat het is (voor de echt geinteresseerden Google even stromatolites).

Verder niet meer gedaan als eten koken, relaxen en weer vroeg naar bed. Volgende dag naar Perth gereden (weer 6,5 uur), camper ingeleverd en gewacht todat Cindy ons op kwam halen om ons naar Bunbury te brengen waar we nu zitten. Hierover meer in het volgende verslag ;-)

Verslag uit: Australië, Bunbury

We're going to a land down under :-)

Nog een paar nachtjes slapen en een paar dagen werken en dan is het zover! Dit jaar gaan we verder dan ooit, namelijk naar Australië :-)

Nu denken de meesten van jullie waarschijnlijk aan Sydney, Melbourne etc. maar nee we gaan naar de andere kant, Perth en omgeving. Niet zonder reden, want we zijn uitgenodigd door twee Australische stellen die we twee jaar geleden in Maleisië hebben ontmoet.

Maar voordat we naar hun (ten zuiden van Perth) gaan, gaan we eerst een enorme roadtrip doen (2500 km in 9 dagen). Na een dag of vier Perth en omgeving (Rottnest Island, walvissentour, Fremantle festival, Perth centrum) vertrekken we in onze camper naar een paardenranch bij Kalbarri National Park om daar de natuur te bekijken en (Jeanitha dan) te paardrijden in de bush / outback. Vervolgens rijden we door naar Monkey Mia / Shark Bay aan de kust waar we dolfijnen gaan voeren en een Didgeridoo Dreaming Night Tour (iets met een BBQ, Aboriginal en didgeridoo's) gaan doen. Daarna rijden we een heel stuk naar het noorden, naar Ningaloo Reef (de tegenhanger van het Great Barrier Reef) om daar wat te snorkelen, relaxen en verder te doen wat er op ons pad komt. Maar ja we moeten die camper natuurlijk ook weer inleveren dus tijd om weer om te keren. Nog even een pittstop in Hamelin, waar ze een bijzonder door de natuur gevormd zwembad hebben met stromalites (Google maar even), om daarna door te rijden naar Pinaccles Desert. Een sience fiction aandoend landschap met vreemde rotsformaties. Daarna leveren we de camper weer in in Perth en komt Cindy ons ophalen.

Hier begint het tweede gedeelte van onze reis namelijk ons verblijf bij Cindy & Mick en Jenny & Steve. Cindy & Mick nemen ons eerst mee naar het Bluesfestival Weekend in Bridgetown (mochten we de blues zat zijn dan mogen we hun auto lenen en zien we wel waar we naar toe gaan). Daarna zetten ze ons af bij Jenny & Steve en gaan we nog een tour doen in de Margaret River regio, de beste wijnstreek van Australië en daar moeten we even van proeven uiteraard ;-) Voor de rest houden we dit tweede gedeelte open. Go with the flow, we zijn allang blij dat we bij Cindy en Jenny mogen verblijven.

Kortom het wordt ongetwijfeld weer een ontzettend mooi avontuur waarvan we jullie graag op de hoogte houden via dit reisverslag.