Roadtrip deel 1 - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 1 - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 1

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

07 November 2014 | Australië, Bunbury

Typ me nu even helemaal suf om alles te updaten haha. Onze roadtrip begon dus met het afhalen vande camper in Perth, boodschappen doen en richting het noorden te rijden (Kalbarri).

In het begin is het even druk op de weg maar zodra je de stad verder uitkomt (en dat duurt even want het is hier allemaal zo wijd verspreid) wordt het rustiger. We zagen borden met highway oftewel snelweg staan dus dat ging goed. Maar een highway is hier hetzelfde als de provinciale wegen bij ons. Het is gewoon 1 baan heen en 1 baan terug en dat is het. Er is simpelweg te weinig verkeer om meer banen aan te leggen. Vangrails hebben ze niet, gewoon rode aarde en beplanting langs de weg en dat is het. O ja en roadtrains, heeeeeele lange vrachtwagens die je dus niet zomaar moet inhalen en zeker niet als er een heuvel aankomt waardoor je niet ziet wat er aan komt. Dat klinkt allemaal best spannend maar het is er zo rustig dat er gewoon een paar uur voorbij kan gaan zonder dat je ook maar een auto ziet dus het rijden viel eigenlijk best mee.

Maar goed, we waren dus vrij laat gaan rijden en het wordt hier rond 18.30 donker. We zouden het dus niet redden voor t donker. Ach het is nog maar een klein stukje zei ik tegen Martijn toen we in Geraldton aankwamen met schemer. Klein stukje donker kan wel, morgen paardrijden en we blijven er maar 1 nacht dus komt goed. Tja dat werd toch nog wel even een spannend ritje want kleine stukjes..... die bestaan niet in Australie.... een klein stukje is hier 2 uur rijden. Dus dan maar achter een roadtrain aan, die weet de weg en heeft voldoende verlichting (er is geen wegverlichting en het is echt pikdonker). Pffff we knepen m wel een beetje maar omkeren was geen optie. Uiteindelijk moesten we nog een aardig stuk binnendoor om bij de paardenranch te komen en de roadtrain reed door op de "snelweg".

Net toen ik zei " we hebben nog geen kangeroe gezien" stond daar ineens een kangeroe op de weg. Overal staan borden dat je voorzichtig moet rijden want met zonsondergang en in het donker worden ze actief en we hebben heel veel dode dieren langs de weg zien liggen die dus aangereden waren. Wat een groot beest zeg! Gelukkig zag Martijn m op tijd, stopte, draait zn raampje open en zegt in het Engels, zeg vriend, kan je even van de weg afgaan? Dat beest kijkt m appelig aan en hopt zo weg haha. We waren heel blij dat we op de camping aan waren gekomen want we hebben best veel dieren rond zien lopen/springen op die weg. Gelukkig niets geraakt. Uiteraard gingen we ook niet meer in het donker rijden. Waren we sowieso niet van plan, maar nu echt helemaal niet meer.

De volgende dag ben ik gaan paardrijden en bleef Martijn een beetje rommelen bij de camper. Ik was samen met het meisje dat zeg maar gids was dus dat was wel luxe. Het was echt heel mooi, nog over het strand gereden, paard was superbraaf. Kortom mooie rit! Eenmaal terug raakten we aan de praat met onze Nederlandse buurman (je komt ze ook overal tegen) die in zn eentje al een jaar in Australie aan het rondtrekken was en inmiddels bijna naar huis ging. Altijd interessant dat soort gesprekjes :-)

Na de lunch en een douche zijn we verder gereden naar Denham (zo'n 4 uur rijden). We vonden een mooie camping en hadden een plek met zeezicht. Ons geinstalleerd, gekookt, gegeten en niet lang daarna naar bed gegaan. We waren best moe maar dat niet alleen..... iedereen gaat hier op de camping rond een uur of 9 a 10 naar bed pfffff. Nee hoor niets geen biertjes drinken en een muziekje erbij. Om 22.00 moest je stil zijn, campingregels! Ach we waren vaak zo moe van de reis dat we na het avondeten ook helemaal inkakten dus zo erg was het niet.

Volgende verslag ga ik verder met Denham en Monkey Mia waar we dolfijnen gevoerd hebben!

Verslag uit: Australië, Bunbury

We're going to a land down under :-)

Nog een paar nachtjes slapen en een paar dagen werken en dan is het zover! Dit jaar gaan we verder dan ooit, namelijk naar Australië :-)

Nu denken de meesten van jullie waarschijnlijk aan Sydney, Melbourne etc. maar nee we gaan naar de andere kant, Perth en omgeving. Niet zonder reden, want we zijn uitgenodigd door twee Australische stellen die we twee jaar geleden in Maleisië hebben ontmoet.

Maar voordat we naar hun (ten zuiden van Perth) gaan, gaan we eerst een enorme roadtrip doen (2500 km in 9 dagen). Na een dag of vier Perth en omgeving (Rottnest Island, walvissentour, Fremantle festival, Perth centrum) vertrekken we in onze camper naar een paardenranch bij Kalbarri National Park om daar de natuur te bekijken en (Jeanitha dan) te paardrijden in de bush / outback. Vervolgens rijden we door naar Monkey Mia / Shark Bay aan de kust waar we dolfijnen gaan voeren en een Didgeridoo Dreaming Night Tour (iets met een BBQ, Aboriginal en didgeridoo's) gaan doen. Daarna rijden we een heel stuk naar het noorden, naar Ningaloo Reef (de tegenhanger van het Great Barrier Reef) om daar wat te snorkelen, relaxen en verder te doen wat er op ons pad komt. Maar ja we moeten die camper natuurlijk ook weer inleveren dus tijd om weer om te keren. Nog even een pittstop in Hamelin, waar ze een bijzonder door de natuur gevormd zwembad hebben met stromalites (Google maar even), om daarna door te rijden naar Pinaccles Desert. Een sience fiction aandoend landschap met vreemde rotsformaties. Daarna leveren we de camper weer in in Perth en komt Cindy ons ophalen.

Hier begint het tweede gedeelte van onze reis namelijk ons verblijf bij Cindy & Mick en Jenny & Steve. Cindy & Mick nemen ons eerst mee naar het Bluesfestival Weekend in Bridgetown (mochten we de blues zat zijn dan mogen we hun auto lenen en zien we wel waar we naar toe gaan). Daarna zetten ze ons af bij Jenny & Steve en gaan we nog een tour doen in de Margaret River regio, de beste wijnstreek van Australië en daar moeten we even van proeven uiteraard ;-) Voor de rest houden we dit tweede gedeelte open. Go with the flow, we zijn allang blij dat we bij Cindy en Jenny mogen verblijven.

Kortom het wordt ongetwijfeld weer een ontzettend mooi avontuur waarvan we jullie graag op de hoogte houden via dit reisverslag.