Eerste dagen in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jeanitha Renes - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Perth

Door: Jeanitha

Blijf op de hoogte en volg Jeanitha

28 Oktober 2014 | Australië, Perth

Hallo allemaal,
Eindelijk een teken van leven vanuit "down under". Tja er zit hier nu eenmaal niet op elke straathoek een internetcafe zoals in Azië dus t is even behelpen. Ik typ dit nu ook in delen op m'n iPhone want die loopt steeds vast.

De vlucht van Amsterdam naar Singapore verliep prima. Martijn had genoeg beenruimte en t eten was zowaar erg lekker. De tweede vlucht van Singapore naar perth was ik echt doodmoe dus ik heb bijna de hele vlucht knock out gelegen en Martijn keek zoals gewoonlijk weer films. Wel eerst nog even een praatje gemaakt met de man naast me, die piloot bij Singapore airlines bleek te zijn. Hij vroeg me waar we vandaan kwamen en toen ik zei Nederland begon hij gelijk over de MH17. Wat bleek? Hij vloog 10 min achter hun toen het toestel van de radar verdween! De litouwse verkeerstoren heeft hem toen omgeleid en Lufthansa en air India zijn m gevolgd. Hij vertelde dat ie er soms niet van kan slapen omdat ze er met 10 vliegtuigen vlogen, hij er als eerste achter zat en hij t net zo goed had kunnen zijn (en nee dit was geen praatjesmaker, hij had 2 dagen ervoor de vlucht geboekt en de business class zat al vol vandaar dat ie nu economy moest vliegen). Wat een verhaal zeg!

Eenmaal geland zat Vic op ons te wachten om ons naar het huis van hem en z'n vrouw Deb te brengen. Vic is een klein, rimpelig mannetje zonder tanden die bijna 86 is maar nog elke dag een ontbijt voor ons maakt en ons overal naar toe rijdt. We verstaan z'n gemompel amper en knikken maar braaf ja en zeggen veel yes, yes maar ach wat maakt t uit ;-) Deb is een stuk jonger 68 en ook een heel lief mens. Aangezien ik doodmoe was heb ik eerst een paar uur geslapen en heeft Martijn wat met Vic gekletst. Daarna een hamburgertent gevonden op internet, daarheen gebracht door Deb, heerlijke hamburgers gegeten, teruggelopen en na wat gekletst te hebben met een stel uit Singapore dat ook bij Deb en Vic verbleef zijn we naar bed gegaan. Allebei toch wel gebroken van de lange reis.

De volgende dag heeft Vic ons afgezet in fremantle een leuk authentiek havenplaatsje met veel oude gebouwen. Het was zondag dus weekendmarkt. Erg leuk! Lekker rondgelopen daar en gewinkeld. We zijn ook nog in het scheepswrak museum geweest waar zowaar een stuk van de echte Batavia tentoon is gesteld en allerlei andere dingen ervan. Zit je aan de andere kant van de wereld sta je ineens tussen oud Hollandse kanonnen, munten en andere dingen van de Batavia. Toch best interessant. Daarna zijn we lekker in het gras gaan liggen bij een muziekfestival. Even Beetje relaxen voordat we een hapje gingen eten bij de Vietnamees. Ow vergeet ik bijna te vertellen dat we nog een biertje hebben gedronken bij de lokale brouwerij. Ze brouwen er dus allerlei "ales". Je kan er ook eten en er komt van alles en nog wat van gezinnen met kinderen tot opa's en oma's en allerlei hippe figuren. Kortom een erg gezellige sfeer! Eenmaal weer thuis gekomen hebben we nog even zitten kletsen met Deb en Vic en daarna lekker gaan slapen (bed is fantastisch). Perth is nogal doods S avonds dus lang doorhalen is er niet bij (op andere avonden dan vrijdag en zaterdag).

Gisteren maandag dus zijn we naar perth centrum gegaan. We wilden eerst nog walvissen gaan kijken maar de boot bleek niet te gaan op maandag. Na ja dan Hebben we meer tijd in perth. Eerst maar naar kingspark een prachtig park op een berg met een fantastisch uitzicht over de stad. Dit was dan ook het hoogtepunt van de dag. Let wel t enige hoogtepunt want verder is perth helaas een zielloze stad zonder oud centrum. Erg jammer. We waren er dan ook snel uitgekeken. Na heerlijk gegeten te hebben bij een Indiaas restaurant vertrokken we in een overvolle bus naar Martijn's krav maga training. Hij vond t hartstikke leuk. De trainer was heel aardig en er trainde zelfs een Nederlandse jongen/man mee die in perth woont. We hebben ook nog een lift naar huis gekregen van een andere jongen waar we meer dan blij mee waren want t zou een lange reis terug zijn geweest en Martijn had echt hard getraind.

Zo de rest vertel ik later want met een liter bier achter je kiezen (nog bij de brouwerij afgesproken met de trainer en z'n vriendin) en een dag rondfietsen op rottnest island val ik inmiddels bijna in slaap. Geen idee wanneer ons volgende verhaal komt want morgen halen we de camper op en gaan we de bush in. Tot later!

Verslag uit: Australië, Perth

We're going to a land down under :-)

Nog een paar nachtjes slapen en een paar dagen werken en dan is het zover! Dit jaar gaan we verder dan ooit, namelijk naar Australië :-)

Nu denken de meesten van jullie waarschijnlijk aan Sydney, Melbourne etc. maar nee we gaan naar de andere kant, Perth en omgeving. Niet zonder reden, want we zijn uitgenodigd door twee Australische stellen die we twee jaar geleden in Maleisië hebben ontmoet.

Maar voordat we naar hun (ten zuiden van Perth) gaan, gaan we eerst een enorme roadtrip doen (2500 km in 9 dagen). Na een dag of vier Perth en omgeving (Rottnest Island, walvissentour, Fremantle festival, Perth centrum) vertrekken we in onze camper naar een paardenranch bij Kalbarri National Park om daar de natuur te bekijken en (Jeanitha dan) te paardrijden in de bush / outback. Vervolgens rijden we door naar Monkey Mia / Shark Bay aan de kust waar we dolfijnen gaan voeren en een Didgeridoo Dreaming Night Tour (iets met een BBQ, Aboriginal en didgeridoo's) gaan doen. Daarna rijden we een heel stuk naar het noorden, naar Ningaloo Reef (de tegenhanger van het Great Barrier Reef) om daar wat te snorkelen, relaxen en verder te doen wat er op ons pad komt. Maar ja we moeten die camper natuurlijk ook weer inleveren dus tijd om weer om te keren. Nog even een pittstop in Hamelin, waar ze een bijzonder door de natuur gevormd zwembad hebben met stromalites (Google maar even), om daarna door te rijden naar Pinaccles Desert. Een sience fiction aandoend landschap met vreemde rotsformaties. Daarna leveren we de camper weer in in Perth en komt Cindy ons ophalen.

Hier begint het tweede gedeelte van onze reis namelijk ons verblijf bij Cindy & Mick en Jenny & Steve. Cindy & Mick nemen ons eerst mee naar het Bluesfestival Weekend in Bridgetown (mochten we de blues zat zijn dan mogen we hun auto lenen en zien we wel waar we naar toe gaan). Daarna zetten ze ons af bij Jenny & Steve en gaan we nog een tour doen in de Margaret River regio, de beste wijnstreek van Australië en daar moeten we even van proeven uiteraard ;-) Voor de rest houden we dit tweede gedeelte open. Go with the flow, we zijn allang blij dat we bij Cindy en Jenny mogen verblijven.

Kortom het wordt ongetwijfeld weer een ontzettend mooi avontuur waarvan we jullie graag op de hoogte houden via dit reisverslag.